۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
سقوط بیت کوین تا ۳۲ هزار دلار؛ چین بازیگر اصلی در بازار بیت کوین شده است
تحلیل روزانه بازار رمزارزها؛

سقوط بیت کوین تا ۳۲ هزار دلار؛ چین بازیگر اصلی در بازار بیت کوین شده است

در روز ۲۲ ژوین ارزش هر بیت کوین در بازار جهانی به شدت تنزل پیدا کرد و به کمتر از ۳۳ هزار دلار رسید. در این روز دوج کوین با قیمت ۲۰ سنت معامله شد.

بازار؛ گروه بین الملل: در روز سه شنبه ۲۲ ژوین سال ۲۰۲۱ میلادی بازار رمز ارزها در دنیا با کاهش ارزش چشمگیری روبرو شد و دلیل ان هم سیاست چین برای مقابله با فعالیت این بازار در داخل خاک کشورش بود.

ارزش هر بیت کوین  به ۳۲ هزار و ۷۰۰ دلار رسید که ۵ درصد کمتر از روز قبل از ان بود و هر اتریوم برای اولین بار طی یک  ماه قبل به کمتر از دو هزار دلار رسید. قیمت هر اتریوم با کاهش ۷.۳۲ درصدی نسبت به روز قبل از آن به ۱۹۶۳ دلار رسیده است.

 در روز ۲۲ ژوین امسال هر رمز ارز XRP با قیمت ۶۳ سنت معامله شد و هر دوج کوین با قیمت ۲۰ سنت معامله شد. این شدیدترین سقوط ارزش در بازار رمزارزهای دنیا طی سه ماه اخیر بوده است و باعث شد تا نگرانی ها در مورد سرمایه گذاری در این بازار و توان رشد آن در ماه های پیش رو افزایش پیدا کند.

در این شرایط تقاضا برای سرمایه گذاری به شدت تنزل یافته است و بسیاری از افراد که برای دریافت سودهای زیاد راهی این بازار می شدند با تردید در مورد  کارایی آن از ورود به بازار در وضعیت کنونی امتناع کرده اند.

کوین دسک در گزارش اخیر خود در مورد دلیل افت ارزش رمز ارزها نوشت: «دولت چین رسما اعلام کرد بانکها باید حساب افرادی که در معاملات رمز ارزها فعال هستند را مسدود کند. با اجرای این طرح رسما هر گونه فعالیت در این حوزه متوقف می شود زیرا این مبالغ کلان با روش دیگری جز تبادلات بانکی امکان جابجایی ندارد.»

این اخرین برگ ارایه شده توسط دولت چین برای مبارزه با بازار رمز ارزها بود. پیش از این رسما فعالیت در بازار رمز ارزها به خصوص بیت کوین در کشور چین غیر قانونی اعلام شده بود و تمامی مزارع بیت کوین در شهرهای بزرگ این کشور پهناور تعطیل شده بودند.

با طرح تازه چین رسما با مبادلات رمز ارز هم در کشور چین مقابله شده است و این کشور به طور رسمی از بازار بیت کوین خارج شده است. غیر قانونی شدن فعالیت در بازار رمز ارزها در چین و حتی مبادلات آن به دلیل سهم ۶۰ درصدی چین در این بازار نقش مهمی در ارزش بازار و عملکرد آن دارد و به همین دلیل است که قیمتها بعد از انتشار خبر در مورد چین با شدت تنزل یافته است.

مقابله شدید با بازار رمز ارزها در شرایطی اتفاق افتاد که رسما از یوان دیجیتال در این کشور رونمایی شده است و دستگاه های خودپرداز در شهرهای بزرگ به مردم امکان استفاده از یوان دیجیتال و تبدیل آن به پول کشور برای معاملات روزمره می دهند.

کد خبر: ۹۴٬۹۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha