۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
تصویب کلیات طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان دولت
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد

تصویب کلیات طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان دولت

مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از ارسال گزارش تخلف دولت در ترخیص کالاهای اساسی به هیئت رئیسه مجلس و اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست شب گذشته (۳۱ خرداد ماه) گفت: دستور کار اول کمیسیون بررسی طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان دولت ‌ها بود. بر اساس این طرح مجموعه ای از شاخص‌هایی مانند درآمد ملی، سرمایه گذاری، نرخ تورم و نرخ ارز و ... تعیین می‌شود تا دولت‌ها در پایان مسئولیت خود بر اساس آنها وضعیت اقتصادی کشور را تبیین کرده و اطلاعات به صورت شفاف به دولت و مردم منتقل شود تا دیگر جای شکایت و گله گذاری باقی نماند، از طرفی دولت بعدی نیز اطلاعات دقیقی از وضعیت موجود هنگام تحویل دولت داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کلیات طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان دولت ‌ها در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسیده و از جلسات آینده وارد جزئیات آن می‌شویم، امیدواریم تا پایان این دولت طرح به صحن علنی ارسال و با تصویب نمایندگان به قانون تبدیل شود تا سازوکار آن برای دولت فعلی نیز اجرا شود.

مرحبا افزود: دستور کار دوم کمیسیون اقتصادی رای‌گیری در خصوص تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس جهت اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی در خصوص چرایی تاخیر چند ماهه در ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز کشور  بود. بر اساس این ماده در صورتی که نمایندگان عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را به کمیسیون تخصصی اعلام نمایند، گزارش موضوع پس از بررسی در کمیسیون  به هیئت رئیسه مجلس ارسال می‌شود.

 ارسال گزارش تخلف دولت در ترخیص کالاهای اساسی به هیئت رئیسه مجلس
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان معتقد بودند کالاهای اساسی چند ماه در گمرک مانده و این موضوع یکی از عوامل افزایش قیمت نهاده های دامی و اقلام اساسی بود. این درخواست به کمیسیون اقتصادی مجلس ارسال شده بود از این رو کمیسیون با بررسی های انجام داده تخلفات را در حوزه عملکرد مسئولان مربوطه احصا کرد و امروز گزارش آن نهایی شده و با رای نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس ارسال شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بررسی لایحه اصلاح ماده (۱) قانون پولی و بانکی کشور در خصوص حذف ۴ صفر از پول ملی، دستور کار سوم کمیسیون اقتصادی مجلس بود. این لایحه که دوره قبل به تصویب رسیده بود، به دلیل برخی ایرادات شورای نگهبان در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت اما مجددا به دلیل وجود برخی ابهامات از صحن به کمیسیون ارجاع شد لذا امروز نیز ابهامات رفع و به هیئت رئیسه ارسال خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جلسه روز گذشته سید رضا عظیمی معاون امور اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی، جواد حسین‌زاده نیستانی رئیس مرکز آمار ایران، معاونان بانک مرکزی، گمرک و مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز تحقیقات اسلامی قم حضور داشتند.

کد خبر: ۹۴٬۹۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha