۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۵
کیا با استینگر صف آرایی می‌کند
خط و نشان کره‌ای‌ها برای آلمانی‌ها

کیا با استینگر صف آرایی می‌کند

کیا استینگر با یک پیشرانه شش سیلندر مجهز به سیستم پاشش سوخت مستقیم، قدرتی معادل  ۳۶۴ اسب‌بخار و ۵۱۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید و به سر چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی کیا در سال ۲۰۱۷ اقدام به معرفی سدان کوپه جذاب به نام اسیتنگر کرد. استینگر GT عنوان یکی از محصولات متفاوت و البته جدید کیاموتورز شناخته می‌شد که سبک جدید طراحی این خودروساز را به رخ می‌کشید.

کیا با استینگر صف آرایی می‌کند


 استینگر شاهکار سرطراح سابق کیاموتورز یعنی پیترشرایر بود، این سدان کوپه با خطوط تیز روی بدنه و تناسبات بدنه کارکتر اسپرت و جذاب دارد. پروفیل خودرو به دلیل کاپوت نسبتا کشیده و ستون C ضخیم و کشیده و فرم کمانی سقف استایلی مشابه خودروهای کوپه دارد. استینگر GT اواخر سال ۲۰۲۰ دستخوش تغییرات جزئی طراحان کیاموتورز قرار گرفته است.
 چهره خودرو با گرافیک جدید چراغ‌ها و LED های L شکل دوگانه زیر عدسی چراغ‌ها طراحی شده تا با خطوط نرم روی کاپوت و جلوپنجره عریض به اصطلاح پوزه ببری تهاجمی به نظر برسد. در نمای عقب استینگر GT شاهد زیبایی محسوسی هستیم.

کیا با استینگر صف آرایی می‌کند


زیرا چراغ‌های پیوسته و حجم پردازی صریح روی در صندوق نمای زیبا برای این سدان کوپه به ارمغان آورده است. همچنین طراحی اگزوزهای دوبل در طرفین سپر عقب و دیفیوزر میان آن چاشنی اسپرت بودن را بیشتر می‌کند. رنگ مشکی پیانویی جلوپنجره، قاب آینه‌ها و ورودی‌هوا روی گل‌گیرها و دیفیوزر عقب ظاهر استینگر را خاص جلوه می‌دهد. کابین این سدان اسپرت خانوادگی کره‌ی در سال ۲۰۱۸ به عنوان یکی از زیباترین کابین‌های سال معرفی شد. طراحی دریچه‌های کروی‌شکل سه‌گانه در کنسول میانی و چیدمان خاص قطعات و داشبورد حجیم فضای داخلی را جذاب کرده است. در نسخه‌های ۲۰۲۰ به بعد از نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی برای کنسول میانی و پشت آمپر دیجیتالی با صفحه ۷ اینچی عرضه شده است.

کیا با استینگر صف آرایی می‌کند


غربیلک فرمان GT، قرارگیری دو پدال شیفتر آلومینیومی در پشت آن و دسته دنده کوچک اسپرت و طراحی صندلی‌های اسپرت رانندگی با استینگر GT را هیجان‌انگیز می‌کند. استفاده از سقف سانروف و مواد باکیفیت و چرم ناپا کابین این خودرو را دلنشین جلوه می‌دهد. یکی دیگر از بخش‌های که استینگر GT را خاص‌تر می‌کند، قلب تپنده‌ی قدرتمند آن است. پیشرانه نصب شده برای استینگر GT توسط مدیر ارشد R&D و مهندس مکانیک اسبق کمپانی ب‌ام‌و یعنی آلبرت بیرمن طراحی و به تولید رسیده است. اگرچه در نسخه‌های ۲۰۲۰ به بعد پیشرانه‌ چهارسیلندر ۲.۵ لیتری خانواده اسمارت استریم نیز روی این خودرو قرار گرفته، اما موتورهای شش سیلندر وی‌شکل این خودرو زیر نظر آلبرت بیرمن طراحی شده است. این موتور با سیستم پاشش سوخت مستقیم داخل سیلندر و توربوشارژ و تغییراتی در سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها مواجه شده است. بنابراین حداکثر قدرت خروجی از این پیشرانه ۳۶۴ اسب‌بخار و ۵۱۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.
از سوی دیگر تغییراتی نیز در سیستم انتقال قدرت این سدان اسپرت خانوادگی توسط مهندسان کیاموتورز اعمال شده است. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی ZF آلمان وظیفه انتقال قدرت به چهارچرخ را دارد. این در حالی است که تمامی نسخه‌های تولیدی استینگر GT تا اواخر سال ۲۰۲۰ به عنوان آپشن عرضه می‌شد. سیستم چهارچرخ محرک استینگر با مکانیزم الکترومکانیکی مواجه است که مانع هرزگردی چرخ‌ها و در نتیجه بهبود پرفورمنس خودرو می‌شود. اگرچه سازه بدنه استینگر GT از آلومینیوم است، اما مجموع وزن این خودرو به ۱۸۵۰ کیلوگرم می‌رسد. پس برای تست شتاب اولیه از حالت سکون تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت را تنها در ۴.۹ ثانیه بدست می‌آورد. حداکثر سرعت این سدان اسپرت خانوادگی به ۲۵۰ کیلومتر برساعت می‌رسد. رینگ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی نیز برای استینگر GT سال قابل سفارش است.

کیا با استینگر صف آرایی می‌کند


 کیاموتورز برای خریداران اروپا ۷ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی ارائه می‌دهد. از مهم‌ترین آپشن‌های رفاهی و ایمنی استینگر می‌توان به سیستم هشدار نقاط کور، سیستم پیشگیری از برخورد از جلو، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم هوشمند محدود کننده سرعت، کروز کنترل هوشمند، سیستم پیشگیری از برخورد از عقب و پارک هوشمند، سیستم کمکی رانندگی در اتوبان و سیستم خروج ایمن از خودرو و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی با قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی و... اشاره کرد.
استینگر با هدف رقابت با سری ۲ ب‌ام‌و طراحی شده و تا حدودی توانسته بازار خودروهای ژاپنی و آلمانی را تحت تاثیر و کاهش قرار دهد.

کد خبر: ۹۴٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha