۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
بانک کشاورزی چین رمز ارزها را تحریم کرد؛ بیت کوین ریخت!
«بازار» گزارش می دهد؛

بانک کشاورزی چین رمز ارزها را تحریم کرد؛ بیت کوین ریخت!

روز گذشته بانک کشاورزی چین انجام هرگونه تراکنش به سبک رمز ارزها را تحریم کرد و انجام هرگونه فعالیت در این حوزه را تخلف از قانون نامید؛پس از انتشار این اعلامیه بیت کوین کاهش ۱۰۰۰ دلاری را تجربه کرد.

به گزارش بازار به نقل از «The NYtimes »، حال بازار بیت کوین این روزهای تعریف چندانی ندارد و با افت شدید روبرو است به گونه ای که در عرض چندین دقیقه شاهد بزرگترین ریزش خود بود و یک کاهش ۱۰۰۰ دلاری را تجربه کرد. این رمز ارز که زمانی محبوب  بسیاری از سرمایه گذاران بلاک چین ها بود به دنبال تصمیم سومین بانک بزرگ چین مبنی بر ممنوعیت تمامی تراکنش‌های مربوط به رمز ارزها از جمله بیت کوین، شوک دیگری را متحمل شد و بسیاری از طرفداران خود را در ورطه ای از آینده  مبهم قرار داد.

بانک چینی موسوم به بانک کشاورزی که در رده مهم ترین و تاثیر گذار ترین بانک های این کشور قرار گرفته است طی یک اطلاعیه رسمی انجام هرگونه تراکنش در حوزه رمز ارزها را ممنوع ساخت و اظهار داشت با افراد خاطی برخورد شدید خواهد شد؛ بر اساس این اطلاعیه در صورت تخطی از قانون جدید تمامی حساب های این افراد مسدود خواهد شد و در موارد شدیدتر نیز به دادگاه های ایالتی ارجاع داده می شود.

ناگفته نماند؛ این روزها بیشتر بازار رمز ارزها دوران پر از تنش و مبهمی را سپری می کند که حتی تحلیلگران این بازار را در ابهام قرار داده است؛ بسیاری از این کارشناسان و تحلیل گران اقدامات چین علل خصوص بانک های بزرگ این کشور از جمله دلایل عمده نوسانات می داند و معتقدند تاثیرات این کشور چه بسا بیشتر از کمپانی های بزرگ آمریکایی و اروپایی است.

اما بسیاری دیگر از تحلیل گران کاهش اخیر ۱۰۰۰ دلاری بیت کوین را مرتبط با چین و یا اطلاعیه بانک کشاورزی این کشور نمی دانند و ادعا می کنند حال و هوای بیت کوین از اواخر ماه مارس لحظات سوال برانگیزی را تجربه کرده است و در چنین وضعیتی این گونه اخبار تنها می‌تواند باعث ایجاد هیجان‌های مقطعی در بازار شده و  قطعا تاثیر بلندمدتی بر روند قیمت‌ها نخواهند داشت.
جدایی از ترسیم واقعیت های پشت برده این بازار سرنوشت ساز و نظرات کلی تحلیلگران، دقایقی پس از آنکه سومین بانک بزرگ چین با انتشار اطلاعیه‌ای از ممنوعیت‌های جدیدی برای معاملات رمز ارزها و بیت کوین خبر داد قیمت این رمز ارز محبوب به حدود ۳۲ هزار دلار کاهش یافت و پیش بینی می شود این روند نزولی برای چند روز آینده نیز ادامه دار باشد.
لازم به ذکر است، بازارهای همانند رمز ارزها به طور بالقوه تحت تاثیر شوک های اجتماعی و اقتصادی قرار می گیرند و این یک امر مسلم و تجربه شده است؛ البته  این نخستین باری نیست که محدودیت‌هایی از سوی دولتمردان بخصوص کشور چین برای فعالان بازار رمز ارز مطرح می‌شود و پیش از این نیز خبر متوقف کردن فعالیت ماینرها و اعمال محدودیت‌های بانکی برای مشتریان، نوسانات دیگری را در بازار ایجاد کرده بود.
گفتنی است، اکنون با جبهه گیری های کشور چین در مقابل ماینر ها، آینده این بازار در هاله ای از ابهام قرار گرفته و معلوم نیست این  نوع اقتصاد مجازی می تواند خود را از سلطه سلایق و ترجیحات کشورها و کمپانی های بزرگ برهاند یا خیر.
کد خبر: ۹۴٬۸۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha