۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
مسئولان گردشگری را به عنوان محور اصلی توسعه استان همدان بپذیرند
رئیس اتاق بازرگانی همدان:

مسئولان گردشگری را به عنوان محور اصلی توسعه استان همدان بپذیرند

همدان - رئیس اتاق بازرگانی همدان گفت: مسئولین استان همدان باید موضوع گردشگری را به عنوان محور اصلی توسعه این استان بپذیرند و در تدوین برنامه های خود صنعت گردشگری را در اولویت قرار دهند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ نشست اعضای کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق همدان با حضور علی اصغر زبردست رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان، ناصر قنبری و محمد بشیری جلال از اعضای هیئت نمایندگان اتاق همدان، محمدرضا ابراهیمی مسئول دبیرخانه کمیسیون های تخصصی، نمایندگان برخی دستگاه های اجرایی مرتبط استان و فعالان اقتصادی در حوزه گردشگری با دستور جلسه ارائه گزارش عملکرد دوساله کمیسیون کشاورزی و برگزاری انتخابات اعضای هیئت رئیسه در سالن جلسات اتاق همدان برگزار شد.

در این نشست اعضا و فعالان حوزه گردشگری پس از شنیدن آئین نامه تخصصی برگزاری و اداره کمیسیونهای تخصصی اتاق همدان توسط حمیدرضا نجفی کارشناس دبیرخانه کمیسیونهای تخصصی اتاق همدان و برگزاری انتخابات، شهرام شیروانی را به عنوان رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق همدان و محمد فیضی و امین ابوالقاسمی را به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و دوم و مهرداد حمزه را بعنوان دبیر تخصصی این کمیسیون انتخاب کردند.

همدان دارای ظرفیت های بالقوه گردشگری فراوان است اما متاسفانه در سالهای اخیر مورد بی توجهی واقع شده و علی رغم همه تاکیدات گام اثر بخشی در این حوزه در راستای توسعه استان برداشته نشده است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان در این نشست اظهار کرد: استان همدان دارای ظرفیت های بالقوه گردشگری فراوان است اما متاسفانه در سالهای اخیر مورد بی توجهی واقع شده و علی رغم همه تاکیدات گام اثر بخشی در این حوزه در راستای توسعه استان برداشته نشده است.

علی اصغر زبردست افزود: مسئولین استان همدان باید موضوع گردشگری را به عنوان محور اصلی توسعه استان بپذیرند و همه دستگاه ها در تدوین برنامه های خود صنعت گردشگری را در اولویت قرار دهند.

زبردست افزود: بی تردید موضوع گردشگری تنها مختص به سازمان میراث فرهنگی نیست و توسعه عملیاتی این صنعت در استان مگر با ورود همه بخش های اثر گذار استان رخ نخواهد داد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان عنوان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان همدان یکی از مهم ترین موضوعات این حوزه که مغفول واقع شده پرداختن به سوژه های زمستانی گردشگری در استان است که سازمان تربیت بدنی باید با جدیت در این زمینه ورود موثری داشته باشد.

وی برقراری مستمر پروازهای فرودگاه همدان، بهره گیری شایسته از موزه های استان، ایجاد پروژه های جدید گردشگری و بررسی و تدوین موانع اصلی توسعه گردشگری برای حل وفصل در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را  موجب رونق در گردشگری استان به عنوان محور توسعه حائز اهمیت دانست.

زبردست در رابطه با مسئله مبارزه با کرونا در حوزه گردشگری تاکید کرد:تعطیل کردن مراکز گردشگری استان ساده ترین و بدترین راه ممکن و به نوعی پاک کردن صورت مسئله خواهد بود و مسئولین امر باید با ایجاد راهکارهای کنترل و ایجاد فضایی امن و عاری از بیماری در مراکز گردشگری اقدامات اصلاحی را در دستور کار قرار دهند.

اعتبارات استان همدان در دستگاه های مختلف با جهت گیری موضوع گردشگری تدوین و هزینه شود

وی تاکید کرد: اعتبارات استان همدان در دستگاه های مختلف نیز باید با جهت گیری موضوع گردشگری تدوین و هزینه شود تا این موضوع به عنوان اساس اصلی توسعه کیفی استان مد نظر واقع شود.

علی اصغر زبردست افزود: برای پیشبرد اهداف گردشگری هیچ راهی جز تولید مستمر سوژه های گردشگری در استان همدان نخواهیم داشت.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق همدان نیز گزارشی از آخرین اقدامات کمیسیون گردشگری اتاق ارائه کرد و افزود: طی دو سال اخیر در بیش از ۴ جلسه از نشست های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان به بحث و بررسی موضوعات گردشگری پرداخته شده و در این زمینه مصوبات بسیار اثر بخشی دریافت و بخشی از آن اجرایی شد.

شهرام شیروانی افزود: پرداخت بیمه بیکاری در دوران شیوع کرونا، هزینه حاملهای انرژی تأسیسات گردشگری، عوارض پسماند شهرداری، بخشودگی عوارض نوسازی شهرداری، بحث معافیت مالیاتی و افزایش قیمت اسکان در هتلها و مهمانپذیرها، نحوه فعالیت خانه مسافرها از مهم ترین مواردی بوده که در صحن شورای گفتگو مورد بررسی قرار گرفته است.

شیروانی افزود: بیماری کرونا موانع فراوانی در صنعت گردشگری کشور ایجاد کرد اما به دلایل متعدد این معضلات در استان همدان به مراتب بیشتر احساس شد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق همدان اضافه کرد: متاسفانه در مدت اخیر روزهای ناخوشایندی را برای صنعت گردشگری کشور بالاخص در استان همدان شاهد بودیم و ویروس کرونا بیشترین آسیب را به این صنعت وارد ساخت.

نایب رئیس جامعه هتلداران کشور تاکید کرد: سطح اشغال هتل های استان در سال گذشته و همچنین ایام نوروز قریب به ۱۰درصد بود که این مقدار در نقاط دیگر  مانند کرمانشاه ۳۵درصد،کیش ۱۱۰درصد، قشم ۴۵درصد ، اصفهان ۵۰درصد . شیراز ۳۵ درصد بوده است.

کد خبر: ۹۴٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha