۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
انتظار اصلاح رویه بورسی از دولت رئیسی| دخالت‌ها برداشته شود
کارشناس اقتصادی مطرح کرد؛

انتظار اصلاح رویه بورسی از دولت رئیسی| دخالت‌ها برداشته شود

سمنان- همتیان، کارشناس اقتصادی و فعال بورس با بیان اینکه فعالان حوزه اقتصادی کشور انتظارات زیادی از رئیس جمهور جدید دارند، گفت: یکی از این انتظارات اصلاح رویه بورس و خروج دولت از دخالت در آن است.

حسن همتیان در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه استان سمنان دارای مطالبات بسیاری مانند دیگر نقاط کشور از لحاظ اقتصادی از دولت سیزدهمین است، ابراز داشت: آیت الله رئیسی هم در انتخابات دوازدهم و هم سیزدهم بالاترین رای را در استان سمنان اورد حال آنکه رقیب اصلی وی روحانی بود که اصالتا اهل استان سمنان است و این نشان می دهد که مردم این استان هم تغییر می خواهند، بیان داشت: دولت بعد باید به اقتصاد توجه کند.

وی با بیان اینکه عملکرد ضعیف دولت قبل باعث شده تا مردم مطالبات خود را فقط در پول و اقتصاد و معیشت ببینند، موضوعی که بسیار مادی گرایانه است اما خوب مردم هم چاره ای ندارند، گفت: امروز مردم مشخصا دغدغه اقتصاد دارند و دولت باید بسیاری مسائل را رفع کند.

اقتصاد مرکز عملکرد دولت جدید
این کارشناس در پاسخ به سوالی درباره نام بردن چند مصداق از عملکرد دولت جدید، گفت: مثلا بورس یکی از مسائلی است که مردم به شدت از آن ناراضی هستند. دولت سرمایه های مردم را جمع کرد تا هم نقدینگی را کم کند و هم به تولید کمک کند اما انقدر در آن دخالت و قیمت گذاری دستوری و امر و نهی و عدم درس گرفتن از اشتباهات وجود داشت که مردم در نهایت متضرر شدند.

عملکرد ضعیف دولت قبل باعث شده تا مردم مطالبات خود را فقط در پول و اقتصاد و معیشت ببینند

همتیان با بیان اینکه انتظار اصلاح رویه بورسی از دولت رئیسی، انتظاری به حق است، تاکید کرد: دخالت ها برداشته شود تا بورس بتواند نفس بکشد و مردم نیز راضی باشند وگرنه در صورتی که روند کنونی ادامه داشته باشد قطعاً روزهای خوشی در انتظار بورس نخواهد بود.

وی با بیان اینکه وقتی انتخابات هم نمی تواند بورس را سبز کند در نتیجه نشان می دهد که این بازار سرمایه دیگر به هیجان ها هم واکنش نمی دهد پس باید گفت بازار بورس ایراد اساسی دارد و باید آن را رفع کرد. مهمترین کار رئیسی عوض کردن تمام مسئولان بورسی کشور و آوردن تیم جدید اقتصادی است که ساز و کاری را بچینند که دولت اصلا نتواند در بورس دخالت کند. از سوی دیگر رئیسی باید قول دهد که سیاست های دخالت ورزانه را در بورس اتخاذ نکرده و به دنبال قیمت گذاری دستوری نخواهد بود.

کار سخت رئیسی
این کارشناس با بیان اینکه از آنجا که شعار رئیسی مقابله با فساد و ترک فعل و ... است، امید فراوانی داریم که بورس به نفع مردم فتح شود و نه دولت، تاکید کرد: اگر این اتفاق رخ دهد، قطعا سرمایه های مردم با بازار بورس کشور آشتی خواهد کرد و این به نفع تمام کشور، از جمله تولید، مردم، سرمایه گذاری و ... است.

از آنجا که شعار رئیسی مقابله با فساد و ترک فعل و ... است، امید فراوانی داریم که بورس به نفع مردم فتح شود و نه دولت

همتیان با بیان اینکه رئیسی باید برعکس روحانی بورس را برای مردم آزاد بگذارد، گفت: باید از وضعیت خودرو درس گرفت که در یکسال سه بار گران شد و هنوز هم صدای کارخانه های پرمدعا که خون مردم را در شیشه کرده اند به آسمان است این شرایط در بورس هم مشهود شد و کم کم داشت ایران ۱۰۰ ایران خودرو و سایپا پیدا می کرد که با سوء مدیریت میلیارد ها تومان پول دارند اما چون نمی توانند مدیریت کنند، همیشه بدهکار هستند در نتیجه دولت رئیسی باید یک تیم قوی اقتصادی داشته باشد که شرایط را به شکل قبل بازگرداند و حتی بهبود ببخشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رئیسی موفق خواهد شد یا خیر، توضیح داد: نمی توان گفت زیرا رئیسی اگر بهترین عملکرد را هم داشته باشد چون ساختارها خراب هستند نمی توان انتظار شاهکار داشت اما می شود شرایط را تا ۵۰ درصد هم بهبود بخشید و دست کم سوء مدیریت را می توان برداشت، با خودرو ساز و دلال و ... می توان مقابله و قانون را اجرا کرد لذا امیدواریم که رئیسی در این کار سخت اما شدنی، موفق باشد.

کد خبر: ۹۴٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha