۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
فرسودگی ماشین آلات راهداری همدان/ ۴۲ دستگاه از رده خارج است
رئیس اداره ماشین آلات راهداری همدان خبر داد:

فرسودگی ماشین آلات راهداری همدان/ ۴۲ دستگاه از رده خارج است

همدان - آزادی، رئیس اداره ماشین آلات راهداری استان همدان با اشاره به اینکه ۴۲ دستگاه از ماشین آلات راهداری فرسوده و از رده خارج است، گفت: فرسودگی ماشین آلات از دغدغه های اصلی این مجموعه است.

آرش آزادی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حوزه کاری راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان دغدغه های فراوانی وجود دارد، عنوان کرد: یکی از دغدغه های مهم فرسودگی ماشین آلات راهداری است که این فرسودگی موجب شده تا تعمیرات زیادی بر روی ماشین آلات انجام دهیم که این تعمیرات از طریق نیروهای بومی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: گرانی قطعات یدکی ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین بار مالی بسیار بالایی به دنبال دارد و هر ساله باید قسمت عمده ای از توان مالی خود را در هزینه قطعات یدکی ماشین آلات فرسوده صرف کنیم.

رئیس اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان افزود: اعتبارات خوبی در این سال ها برای بازسازی تخصیص داده شده و این اعتبارات وقتی افزایش پیدا کند ما می توانیم با بازسازی ماشین آلات عمر دوباره به آنها دهیم و در حقیقت یک دستگاه که بازسازی می شود تا چند سال ما را بیمه می کند.

آزادی یادآور شد: نوسازی ماشین آلات سهم بسزایی در کاهش هزینه های تعمیراتی دارد و در دو سه سال اخیر پنج تا ۶ دستگاه به دستگاههای راهداری اضافه کردیم که این خود در حوزه کاری ما در امور راهداری تابستانه و زمستانه و همچنین کاهش هزینه های تعمیراتی موثر است.

یکی دیگر از دغدغه ها در بحث راهداری و ماشین آلات، نبود راننده ثابت برای دستگاه های راهداری است

رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان با تاکید بر اینکه یکی دیگر از دغدغه ها در بحث راهداری و ماشین آلات، نبود راننده ثابت برای دستگاه های راهداری است، اظهار کرد: طبق اطلاعات علمی بیش از ۶۰ درصد خرابی های غیرعادی و زودرس ماشین آلات در واقع به علت نبود اپراتور ثابت و همچنین بازدیدهای روزانه و ثابت و دوره ای است که امیدواریم بتوانیم با جذب راننده ثابت، قدم های موثری در کاهش خرابی هایی که به آن اشاره شد، داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در زمینه بازسازی دو قرارداد با اعتباری افزون بر دو میلیارد تومان داریم که قرارداد بازسازی ۱۱ دستگاه سنگین راهداری شامل لودر و گریدر است که امیدواریم تا آغاز راهداری زمستانی، به چرخه ناوگان راهداری استان اضافه شود.

آزادی در این خصوص ابراز امیدواری کرد: همچنین در بحث نوسازی سه دستگاه لودر با اعتباری افزون بر ۱۱ میلیارد تومان خریداری شده که به زودی شاهد افزوده شدن آن به چرخه ناوگان راهداری استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۴۲ دستگاه فرسوده و از رده خارج هستند، اظهار کرد: تعداد ۳ دستگاه لودر با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان خریداری شده است.  

آزادی در این خصوص تأکید کرد: در حال حاضر عمر ماشین آلات این اداره بالا است و علی رغم نوسازی های سالیان اخیر، امیدواریم با ادامه این روند عمر ماشین آلات خود را حداقل به عمر استاندارد نزدیک کنیم.

رئیس اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان عنوان کرد: راهداری استان همدان نیازمند ۱۰ دستگاه گریدر و حداقل ۲۰ دستگاه کامیون نمکپاش اتومات و کمپرسی و همچنین پنج دستگاه تریلر کشنده است که بتوانیم تا حدودی نسبت به استانهای همجوار از نوسازی ناوگان بهره مند باشیم.

کد خبر: ۹۴٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha