۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
طرح «رفع موانع تولید»؛ ناجی بخش کشاورزی
رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور مطرح کرد

طرح «رفع موانع تولید»؛ ناجی بخش کشاورزی

ملک زاده، رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور از طرح «پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی» در مجلس شورای اسلامی با تعبیر نجات دهنده بخش کشاورزی یاد کرد.

به گزارش بازار، محمدشفیع ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور برخورد کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم با مسائل کلیدی بخش کشاورزی را موثرتر و فعالتر و مسئولانه تر از دوره های قبل ارزیابی کرد و گفت: ایده این طرح مهم مجلس در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حذف ریشه ای موانع و مشکلات عرصه های تولیدی است.

وی طرح «پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی» را نجات دهنده بخش کشاورزی دانست و در عین حال گفت: این طرح ها ضعف ها و مشکلاتی هم دارد؛ مثلاً اینکه کمتر از ظرفیت تشکل ها و افراد صاحب نظر و با تجربه در بخش کشاورزی استفاده شده است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، ساماندهی تشکل های متنوع در بخش های مختلف کشاورزی با هدف حمایت و هدایت و نظارت برای یکپارچه سازی را ضروری دانست و گفت: با وجود تکثر تشکل ها که می توانند کل مشکلات بخش کشاورزی را رصد کنند و به حداقل برسانند اما متاسفانه نگاه ها و باورهای بخش دولتی به این موضوع زیر صفر است.

ملک زاده از نوع برخورد و رویکرد وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی این بخش به تشکلهای مردم نهاد انتقاد کرد و گفت: این برخوردها و نگاه ها باید تغییر کند و هیچ دستگاهی هم به اندازه مجلس نمی تواند این نوع رویکردها را تغییر دهد.

وی از تشکل های بخش خصوصی در حوزه کشاورزی به عنوان بازوی توانمندی در کنار بخش دولتی یاد کرد و گفت: این تشکل ها می توانند بخش زیادی از مشکلات بخش کشاورزی را حل کنند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور به یک مشکل دیگر در طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی مجلس اشاره و اظهارکرد: یک مشکل دیگر، موضوع ساماندهی و سازماندهی مشاغل است؛ در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد فعالان این بخش از کشاورزان خرده پا هستند که نمی توانند به شکل صنعتی کار کنند اما شرایطی که در این طرح دیده شده گویا فقط مختص فعالانی است که در زمینه صنعتی و نیمه صنعتی کار می کنند.

کد خبر: ۹۴٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha