۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
عملیات پیوند زنی در سطح ۷۰ هکتار از باغات پسته ایلام آغاز شد
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

عملیات پیوند زنی در سطح ۷۰ هکتار از باغات پسته ایلام آغاز شد

ایلام- افراز، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: برای باروری درختان پسته، عملیات پیوند زنی در سطح ۷۰ هکتار از باغات پسته استان آغاز شده است.

بابک افراز در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: عملیات پیوند زنی باغات استان آغاز شده، عملیاتی که با استفاده از ارقام تجاری و پرمحصول در شاخه‌های جوان درخت آغاز می‌شود.

وی گفت: این عملیات توسط نیروهای حرص کار و پیوندزن باتجربه صورت می‌گیرد که با استفاده از این روش شاهد فرم‌های ویژه ای از رشد درخت خواهیم بود.

وی ادامه داد: عملیات پیوند زنی باعث می‌شود تا درخت بعد از سه سال به باروری برسد و بسته به شرایط آب و هوایی عملکرد آن در هر هکتار به سه تا پنج تن پسته برسد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی ایلام بیان کرد: در درخت پسته در طول دوره رشد نیاز به یک دوره پیوند زنی دارد.

افراز اضافه کرد: بسته به شرایط آب و هوایی منطقه عملیات پیوند زنی از اوایل خرداد آغاز تا تیرماه ادامه دارد، عملیات پیوند در سه نوع شکمی، کله قوچی و لوله‌ای انجام می‌گیرد که نوع لوله‌ای آن از گیرایی بهتری برخوردار است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی ایلام افزود: در حال حاضر عملیات پیوند زنی در سطح ۷۰ هکتار از باغات پسته استان آغاز شده که پیش بینی می‌شود تا پایان این طرح عملیات پیوند در ۶۰ هزار اصله درخت پسته انجام شود.

کد خبر: ۹۴٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha