۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
انجام ۱۵۰۰ آیتم در تعمیرات اساسی پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی
رئیس بهره‌برداری پالایشگاه دهم پارس جنوبی خبر داد:

انجام ۱۵۰۰ آیتم در تعمیرات اساسی پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی

بوشهر- نعمتی رئیس بهره‌برداری پالایشگاه دهم پارس جنوبی از انجام ۱۵۰۰ آیتم در تعمیرات اساسی پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی خبر داد.

محمد نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پالایشگاه دهم پارس جنوبی از پالایشگاه‌های مهم و موثر در مجتمع گازی پارس جنوبی است و در سال جاری در راستای افزایش تولید و بهبود کیفیت تولیدات، اقدامات موثری انجام شده است.

وی افزود: انجام تعمیرات اساسی از مهم‌ترین برنامه‌ها در راستای افزایش مستمر تولید است و از هفته آینده به مدت ۲۴ روز کاری، تعمیرات اساسی در پالایشگاه دهم پارس جنوبی انجام می‌شود.

رئیس بهره‌برداری پالایشگاه دهم پارس جنوبی خاطر نشان کرد: انجام ۶۲۳ درخواست کار طی ۱۸ روز در فاز نخست این عملیات پیش‌بینی شده و انجام ۵۲۶ درخواست طی ۱۹ روز نیز در فاز دوم تعمیرات اساسی و همچنین انجام ۳۰۲ درخواست طی ۱۳ روز و در زمان توقف کامل پالایشگاه نیز در بازه بعدی پیش‌بینی شده است.

نعمتی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۰ در مجموع شامل حدود ۱۵۰۰ درخواست کار در بخش‌های تعمیرات اضطراری، پیشگیرانه، بازرسی و اقدامات اصلاحی در پالایشگاه دهم مجتمع گازی پارس جنوبی است.

وی یادآور شد: در تعمیرات اساسی سال جاری، چندین عملیات مهم انجام می‌شود که تعویض و به‌روزرسانی کنسول‌های اتاق کنترل مرکزی پالایشگاه و تعویض مولکولارسیو بسترهای جذب واحدهای نم‌زدایی ردیف‌های گازی و تصفیه‌ بوتان و همچنین انجام عملیات شستشوی شیمیایی کلدباکس با زایلین در ردیف‌های گازی برای رفع مشکلات فشار در کلدباکس در راستای افزایش ظرفیت تولید از جمله این اقدامات است.

نعمتی گفت: انجام عملیات بازرسی ریبویلر احیای آمین واحد بازیافت گوگرد، آماده سازی واحدهای بهره‌برداری به منظور تحویل به تعمیرات در زمان کوتاه‌تر از برنامه همراه با حذف فلرینگ، اجرای۲۹ اقدام اصلاحی، تعمیرات موردی ۱۹ برج، ۸۳ مخزن، ۱۴ راکتور،۲۶ مبدل حرارتی، ۳۶ کولرهوایی، ۴۲ فیلتر، یک کوره، ۲ تانک و و کالیبراسیون بالغ بر ۴۴۷ شیرکنترل از دیگر فعالیت‌های مهم پیش بینی شده در تعمیرات اساسی امسال هستند.

وی ابراز داشت: با وجود شیوع کرونا و دمای بالای منطقه، عملیات تولید و همچنین تعمیرات اساسی با شتاب خوبی انجام می‌شود و هیچ فرصتی را در این مسیر هدر نخواهیم داد.

کد خبر: ۹۴٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha