۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
ارزش ۷۵ میلیارد دلاری بازار جهانی بستنی تا ۲۰۲۴| جایگاه ۹۴ ایران در بین صادرکنندگان
«بازار» گزارش می دهد

ارزش ۷۵ میلیارد دلاری بازار جهانی بستنی تا ۲۰۲۴| جایگاه ۹۴ ایران در بین صادرکنندگان

داده های جهانی منتشر شده حاکی از این است که ارزش بازار جهانی بستنی تا سال ۲۰۲۴ به حدود ۷۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

بازار؛ گروه کشاورزی: در حالی که بر اساس گزارشات منتشر شده در سال ۲۰۱۶ کشور چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده بستنی در جهان بالغ بر ۴ میلیارد لیتر بستنی تولید کرده است و آمریکا نیز با تولید بالغ بر ۲ میلیارد لیتر در جایگاه دوم قرار داشته است، سرانه مصرف این محصول در بازار اروپا در سال ۲۰۲۰ به بالاترین حد خود رسیده است. بر این اساس در بین کشورهای اروپایی بلژیک بالاترین سرانه مصرف یعنی ۱۶.۱۶ کیلوگرم را به ثبت رسانده است.

بر اساس داده های منتشر شده در حالی که در سال ۲۰۱۶ ارزش بازار جهانی بستنی حدود ۵۵ میلیارد دلار بوده پیش بینی می شود به طور متوسط تا سال ۲۰۲۴ به میزان ۴ درصد رشد کند و به ارزشی حدود ۷۵ میلیارد دلار برسد

از سوی دیگر بر اساس داده های منتشر شده در حالی که در سال ۲۰۱۶ ارزش بازار جهانی بستنی حدود ۵۵ میلیارد دلار بوده پیش بینی می شود به طور متوسط تا سال ۲۰۲۴ به میزان ۴ درصد رشد کند و به ارزشی حدود ۷۵ میلیارد دلار برسد.

نیوزیلند؛ پیشتار در مصرف بستنی
داده های آماری منتشر شده همچنین حاکی از این است که نیوزیلند با مصرف سرانه ۲۸.۴ لیتر در سال در مصرف بستنی جهان پیشتاز است. این کشور همچنین به دلیل استاندارد بالای محصولات لبنی خود مشهور است. به عبارت دیگر تولیدکنندگان لبنیات در نیوزیلند از استانداردهای دقیق بهداشت و کیفیت پیروی می کنند. از سوی دیگر تولیدکنندگان بستنی نیوزلند بسیار نوآور هستند زیرا سعی می کنند در بازار برای خود مزیتی ایجاد کنند.  رقابت سخت منجر به ایجاد طعم هایی منحصر بفرد می شود.

این داده های منتشر شده همچنین حاکی از این است که ایالات متحده آمریکا در جایگاه دوم مصرف کنندگان عمده بستنی قرار دارد به طوری که سالانه به ازای هر نفر ۲۰.۸ لیتر بستنی سالانه در آمریکا مصرف می شود.

نقش کشورهای نوظهور در رونق بازار جهانی بستنی
گزارشات جهانی منتشر شده همچنین نشان می دهد که مصرف بستنی در استرالیا سالانه ۱۸ لیتر است و به این ترتیب استرالیا نیز در جایگاه سوم جهانی مصرف کنندگان برتر بستنی قرار گرفته است. این در حالی است که بیشترین علاقمندی مصرف کنندگان در این کشور به بستنی های میوه ای است.

از سوی دیگر بر اساس این گزارشات کشورهای فنلاند با سرانه مصرف ۱۴ لیتر، سوئد ۱۲ لیتر، کانادا ۱۰ لیتر، دانمارک ۹ لیتر، ایرلند ۸.۴ لیتر، ایتالیا ۸ لیتر و انگلیس با سرانه مصرف ۷ لیتر در جایگاه چهارم تا دهم مصرف کنندگان قرار گرفته اند.

تخمین زده می شود ارزش بازار جهانی بستنی تا سال۲۰۲۴ به ارزش ۷۵ میلیارد دلار برسد. به طوری که مصرف بستنی در بازارهای نوظهور مانند چین، برزیل و هند نیز در حال افزایش است و این خود از عوامل رشد بازار جهانی بستنی محسوب می شود

این در شرایطی است که تخمین زده می شود ارزش بازار جهانی بستنی تا سال۲۰۲۴ به ارزش ۷۵ میلیارد دلار برسد. به طوری که مصرف بستنی در بازارهای نوظهور مانند چین، برزیل و هند نیز در حال افزایش است و این خود از عوامل رشد بازار جهانی بستنی محسوب می شود.  

جایگاه ۹۴ ایران در بازار صادراتی بستنی در سال ۲۰۱۹
داده های آماری منتشر شده همچنین نشان می دهد که در سال ۲۰۱۹ ارزش صادرات بستنی بالغ بر ۴ میلیارد دلار بوده است و در این بین کشور فرانسه با صادراتی به ارزش ۵۵۶ میلیارد دلار سهمی ۱۳ درصدی در این بازار داشته است. علاوه بر این آلمان، بلژیک، هلند، آمریکا، ایتالیا، لهستان، اسپانیا، انگلیس، مجارستان، تایلند، اسلوونی، سوئد، کره جنوبی و روسیه در جایگاه دوم تا پانزدهم قرار گرفته است. به عبارت دیگر از نظر ارزش، ۱۵ کشور ذکر شده بیش از ۷۹ درصد از بستنی صادراتی جهانی را در این سال حمل کرده اند.  

داده های منتشر شده همچنین نشان می دهد که در مدت نامبرده ایران با صادراتی به ارزش ۲۰ هزار دلار جایگاه ۹۴ دنیا را به خود اختصاص داده است

این داده های منتشر شده همچنین نشان می دهد که در مدت نامبرده ایران با صادراتی به ارزش ۲۰ هزار دلار جایگاه ۹۴ دنیا را به خود اختصاص داده است.  

کد خبر: ۹۴٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha