۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
کشف ۱۸۸ هزار دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در کشور
سخنگوی صنعت برق اعلام کرد

کشف ۱۸۸ هزار دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در کشور

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق از کشف ۱۸۸ هزار دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز با مصرف برقی معادل یک نیروگاه بزرگ، در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه این مراکز هزینه‌ای بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان به شبکه برق تحمیل کرده‌اند افزود: ۱۸۸ هزار دستگاه در ۳ هزار و ۳۳۰ مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز در کل کشور قرار داشت که با گزارش‌های ارسالی کشف و به مراکز قضایی تحویل داده شده است.

سخنگوی صنعت برق با بیان این که بار برق مصرفی این مراکز ۵۵۱ مگاوات بود، ادامه داد: برای تولید و رساندن این میزان برق به محل مصرف، باید نیروگاهی به بزرگی ۷۰۰ مگاوات احداث می‌شد.

رجبی مشهدی با اشاره به این که احداث نیروگاهی به بزرگی ۷۰۰ مگاوات، نیازمند ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار است، گفت: مالکان این مراکز با سوء استفاده از انشعاب‌های قبلی یا برقراری اتصالات غیرقانونی، اقدام به استفاده غیرمجاز از شبکه برق می‌کردند که همین موضوع باعث شده بود در محل‌های مصرف برق این مراکز، نوسان‌های شدید برق وجود داشته باشد.

رجبی مشهدی با هشدار به سوء استفاده‌کنندگان از شبکه‌های برق تصریح کرد: صنعت برق راهکارهای قانونی برای تامین برق این مراکز در نظر گرفته است، اما عده‌ای با استفاده غیرقانونی از برق و دست‌اندازی به حقوق دیگران، درحالی که با این کار باعث ایجاد نوسان در شبکه برق می‌شوند به وسایل برقی دیگران آسیب می‌رسانند.

وی افزود: در صورتی که این مراکز غیرمجاز در مکان‌های صنعتی باشند، به دلیل ایجاد نوسان در شبکه، می‌توانند باعث وارد آمدن خسارات میلیاردی به صاحبان صنایع مستقر در آن محل شوند.

رجبی مشهدی با بیان این که حتی تجهیزات صنعت برق نیز به دلیل این مصارف غیرمجاز که بار زیادی را به شبکه تحمیل کرده‌اند، در معرض آسیب هستند، افزود: از همه هموطنان می‌خواهیم تا در صورت مشاهده افراد یا مراکزی که از برق غیرمجاز برای استخراج رمزارز استفاده می‌کنند، موارد را از طریق سامانه سمات توانیر به آدرس www.tavanir.org.ir اطلاع رسانی نمایند.

کد خبر: ۹۴٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha