۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۶
رشد ۷ درصدی بازار اسباب بازی تا ۲۰۳۱ | ارزش ۱۰ میلیارد دلاری بازار بازیهای پیش دبستانی
«بازار» گزارش می دهد

رشد ۷ درصدی بازار اسباب بازی تا ۲۰۳۱ | ارزش ۱۰ میلیارد دلاری بازار بازیهای پیش دبستانی

در حالی که کارشناسان می گویند بازار جهانی بازی ها و اسباب بازی های پیش از دبستان تا سال ۲۰۳۱ حدود هفت درصد رشد خواهد کرد، کشورهای چین، هند و برزیل بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص می دهند.

بازار؛ گروه صنعت: بازی ها و اسباب بازی های پیش از دبستان نه تنها برای سرگرمی کودکان است، بلکه به رشد مهارت های دستی، هماهنگی و چابکی ذهنی نیز کمک می کند. این در شرایطی است که «پازل، بازی های رومیزی، آلات موسیقی، بازیگری، هنر و صنایع دستی و اسباب بازی های ساختمانی» از عمده بازی ها و اسباب بازی های پیش دبستانی محسوب می شود که بازار رو به رشدی نیز دارد. به طوری که بر اساس گزارشات جهانی منتشر شده درآمد حاصل از بازار بازی ها و اسباب بازی های پیش دبستانی در کل ۲۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ تعیین شده است.

این در حالی است که کارشناسان این بخش می گویند: انتظار می رود بازار بازی ها و اسباب بازی های پیش دبستانی تا پایان سال ۲۰۲۱ به میزان ۷ درصد رشد داشته باشد. این در شرایطی است که ۵ تولید کننده برتر بازی ها و اسباب بازی های پیش دبستانی در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۸درصد از سهم درآمد را در اختیار داشتند و تقاضای زیادی برای پازل، بازی های رومیزی و آلات موسیقی از سوی مصرف کنندگان در سطح جهانی داشته و دارند.

بازار بازی ها و اسباب بازی های پیش دبستانی در دوره ۴ ساله ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ نشان می دهد که به طور میانگین حدود ۶.۴ درصد رشد داشته است و در سال ۲۰۲۰ به ارزشی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار رسیده است

گزارشات جهانی منتشر شده در خصوص بازار بازی ها و اسباب بازی های پیش دبستانی در دوره ۴ ساله ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ نشان می دهد که به طور میانگین حدود ۶.۴ درصد رشد داشته است و در سال ۲۰۲۰ به ارزشی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار رسیده است. همچنین در این بین سه کشور چین، هند و برزیل سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار داشته اند و رشد سریع بازار در این کشورها به گسترش بازار بازی ها و اسباب بازی های پیش دبستانی کمک زیادی کرده است. از سوی دیگر به گفته کارشناسان افزایش فروش آنلاین نیز نقش مهمی در توسعه بازار این محصولات داشته است.

با توجه به افزایش مراکز مراقبت از کودکان و مدارس بازی پیش بینی می شود  تقاضا برای بازی ها و اسباب بازی های پیش دبستانی در ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱ سالانه به طور میانگین ۷ درصد رشد کند

کارشناسان جهانی معتقدند: با توجه به افزایش مراکز مراقبت از کودکان و مدارس بازی، تقاضا برای بازی ها و اسباب بازی های پیش دبستانی در بازه زمانی ۱۰ ساله ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱ سالانه به طور میانگین رشدی ۷ درصدی را به ثبت برساند.

ارزش ۵میلیارد دلاری بازار بازی ها و اسباب بازی های مبتنی بر پلاستیک
نکته جالب توجه اینکه به گفته کارشناسان جهانی، اسباب بازی های پیش دبستانی مبتنی بر پلاستیک در سالهای آینده بیشتر تقاضا را خواهد داشت که عمدتا به دلیل ایمن بودن آنها و ماندگاری بالاتر این محصولات است. به این ترتیب بر اساس برآوردهای انجام شده در حالی که ارزش بازی ها و اسباب بازی های پیش دبستانی مبتنی بر پلاستیک تا پایان سال ۲۰۲۰ بیش از ۵ میلیارد دلار بوده، تا سال ۲۰۳۱ نیز به طور متوسط رشدی ۷ درصدی خواهد داشت.

کد خبر: ۹۴٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha