۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
خط انتقال ۱۶ اینچ تقویتی جاجرم به سمنان مردادماه به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی:

خط انتقال ۱۶ اینچ تقویتی جاجرم به سمنان مردادماه به بهره‌برداری می‌رسد

بجنورد- میر بلوکی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی از بهره‌برداری خط انتقال ۱۶ اینچ تقویتی جاجرم به استان سمنان در مردادماه سال جاری خبر داد.

حسن رضا میر بلوکی در گفتگو با بازار اظهار داشت: خط انتقال ۱۶ اینچ تقویتی شهرستان جاجرم به استان سمنان به طول ۵۸ کیلومتر به‌منظور پایداری در گازرسانی و تأمین گاز مورد نیاز طرح توسعه آلومینای جاجرم و همچنین جلوگیری از افت فشار گاز شهرستان‌های گرمه و جاجرم در فصول سرد و نیز ارتباط خط لوله گاز خراسان شمالی به خطوط سراسری در سمنان در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود در مردادماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز طبیعی در حوزه شهری ۱۰۰ درصد و روستایی ۹۹.۸ درصد است افزود: هم‌اکنون ۷۴۶ روستا و ۲۴ شهر این استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی اضافه کرد: تاکنون به ۸۳۲ صنعت در استان خراسان شمالی گازرسانی انجام‌شده که ۶۵ درصد مصرف گاز استان موتور محرک واحدهای عمده و صنعتی استان است و صنایع فوق عمده‌ای نظیر پتروشیمی، سیمان، کارخانه قند، آلو مینا، ریخته‌گری و فولاد با۶۰ درصد مصرف، بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان گاز استان را تشکیل می‌دهند.

میر بلوکی گفت: در سال ۱۳۹۹ تعداد هفت هزار و ۸۸ مورد اشتراک‌پذیری شهری و شش هزار و ۵۷۴ و ۱۲ واحد صنعتی و۳۳ کشاورزی داشته است که درمجموع تا خرداد سال ۱۴۰۰، حدود ۳۳۷  هزار مشترک از نعمت گاز بهره‌مندند و با گازرسانی به روستاهای اخلی، دنگل و نجف‌آباد از توابع شهرستان بجنورد پرونده گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار و واجد شرایط بسته شد.

کد خبر: ۹۴٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha