۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
رمز ارز منجر به دموکراسی اقتصادی می شود
معاون توسعه کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران:

رمز ارز منجر به دموکراسی اقتصادی می شود

در شرایطی که دولت و بانک مرکزی اجازه نشر و خلق پول را دارند تورم هم افزایش پیدا می کند اما رمزارزها این قدرت را از دولت می گیرند و یک نوع دموکراسی اقتصادی ایجاد می کنند.

به گزارش بازار، علیرضا توکلی کاشی، معاون توسعه کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران از نحوه برخورد کشورمان در مواجهه با پدیده های جدید و بازارهای مختلف انتقاد و اظهارکرد: ما اصولا بلد نیستیم که با پدیده های جدید چگونه برخورد کنیم.

وی افزود: حدأقل انتظار ما این است که دولت این پدیده های جدید را نه تأیید و نه رد کند و بلکه از کارشناسان مختلف کمک بگیرد.

معاون توسعه کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران بازار رمزارزها را یک بازار پیچیده ای خواند و گفت: ما در زمینه رمزارزها یک فرصت و یک تهدید مهم داریم؛ فرصت از این بابت که اقتصاد کشور را به سمت دموکراسی اقتصادی هدایت می کند.

توکلی، این موضوع که رمزارزها قدرت چاپ پول را از دولتها می گیرند یک فرصت دانست و افزود: در شرایطی که دولت و بانک مرکزی اجازه نشر و خلق پول را دارند تورم هم افزایش پیدا می کند اما رمزارزها این قدرت را از دولت می گیرد و یک نوع دموکراسی اقتصادی ایجاد می کند.

وی نبود ناظر مالی و تئوری های اقتصادی و پولی برای رمرزارزها را نیز یک تهدید مهم خواند و گفت: ما در حوزه پول تئوری به اندازه کافی داریم اما در حوزه رمزارزها تئوری های اقتصادی وجود ندارد.

معاون توسعه کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران با اشاره به اینکه برخی کشورهای دنیا هم هنوز به حقیقت رمزارز پی نبرده اند گفت: متخصصان آی تی قطعاً روی این موضوع کار می کنند اما هنوز هیچ کشوری بیت کوین را آزاد نکرده و خیلی کشورها هم در این مورد سکوت کردند و نظری ندارند.

توکلی با بیان اینکه تکلیف دولت ما با رمزارزها هنوز روشن نیست افزود: دولت باید هر چه سریعتر تکلیف خودش را با این پول مشخص کند چراکه فضای زیرزمینی و بازار سیاه قطعاً فضا را برای فساد و کلاهبرداری باز خواهد کرد.

وی افزود: بیشتر کشورها در مواجهه با رمزارزها نه توصیه ای دارند و نه اینکه آن را رد می کنند چراکه اصولاً این شبکه تحت رگولاتوری قرار نمی گیرد و از این بابت که رد پول گرفته نمی شود در کشور ما نوعی تهدید محسوب می شود.

معاون توسعه کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران از دولت و مجلس تقاضا کرد که در این حوزه هیچ دخالتی نکنند چراکه ورود آن ها فقط کار را بدتر و سخت تر می کند.
توکلی تأکیدکرد: مسئولان به جای دخالت در این حوزه، بهتر است که مسئولیت این موضوع را به خود مردم واگذار کنند و در کنار آن، به اشخاص خدمات دهنده در این بخش هم مجوزهایی بدهند.

کد خبر: ۹۴٬۶۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha