۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
صنعت پرورش ماهیان در قفس بومی سازی شده است
مدیرکل شیلات مازندران:

صنعت پرورش ماهیان در قفس بومی سازی شده است

بابلسر- اسحاقی، مدیرکل شیلات مازندران گفت: در حال حاضر صنعت پرورش ماهیان در قفس در استان مازندران بومی سازی شده و تمامی فرایند تولید داخل است.

حسن اسحاقی در گفتگو با خبرنگار بازار از صدور ۴۰ مجوز برداشت آب برای پرورش ماهیان خاویاری در استان خبر داد و گفت: تعدیل ۸۰ درصدی آب بهای مزارع خاویاری نیز صورت گرفت زیرا از مطالبات دیرینه آبزی پروران بوده است.

وی با اظهار اینکه ابطال مجوزهای راکد و بدون استفاده پرورش ماهیان در قفس نیز پیگیری شد، گفت: برای ایجاد اسکله های گردشگری طبق تفاهمنامه با میراث فرهنگی، مقرر شد تا این طرح ها، پشتیبان طرح های شیلاتی و ماهیان در قفس باشند.

وی افزود: قفس های پرورش ماهیان به عنوان مزیت گردشگری نیز محسوب می شود و توسعه این پروژه ها جزو برنامه ها است و در حال حاضر صنعت قفس های دریایی در استان کامل بومی سازی شده است.

اسحاقی با اشاره به رهاسازی ۳۵ تا ۴۰ میلیون قطعه آزادماهیان در مناطق غرب استان مازندران یادآور شد: صفر تا صد صنعت پرورش ماهی در قفس و ساخت قفس ها تا فرایند ماهی دار شدن مزارع بومی است.

مدیرکل شیلات مازندران درباره پروژه پرورش ماهی در قفس توسط جهاد نصر در نوشهر اظهار داشت: به دلیل تغییراتی که در داخل این مجموعه رخ داد، سبب شد تا برخی قفس های مربوط به این شرکت راکد بماند. 

کد خبر: ۹۴٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha