۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
تفاهم‌نامه احداث کارخانه فرآوری مس در بافت منعقد شد
رئیس صمت شمال کرمان:

تفاهم‌نامه احداث کارخانه فرآوری مس در بافت منعقد شد

کرمان- رئیس صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان از انعقاد تفاهم‌نامه احداث کارخانه فرآوری مس در بافت خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان، مهدی حسینی نژاد در نشست سرمایه گذاری صنعتی شهرستان بافت از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری درحوزه احداث کارخانه فرآوری مس و تولید کاتد در شهرستان بافت خبر داد و گفت: تفاهم نامه این کارخانه در کرمان منعقد شد.

وی افزود: صنایع معدنی فولاد و مس به دلیل کاربرد گسترده و کلیدی که در فعالیت های متنوع صنعتی دارند از ارکان اصلی صنعت به‌شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: برنامه اولیه بسیاری از کشورهای صنعتی و توسعه یافته، در فرایند رشد صنعتی آنان، همواره فولاد و مس را هدف قرار داده و در نهایت موفق به ایجاد زنجیره های پایین دستی شده‌اند و از این راه بستر لازم را برای رشد صنایع کوچک و متوسط صنعتی را به‌وجود آورده‌اند.

حسینی نژاد با اشاره به توجه به ثروت خدادادی معادن سنگ آهن، مس، زغال سنگ ،کرومیت و سایر مواد معدنی در استان کرمان و تکمیل زنجیره فولاد در استان کرمان افزود: بیش از ۱۶۰ هزار میلیار تومان طی هفت سال گذشته در این حوزه استان کرمان سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه تاسیس کارخانجات فرآوری موادمعدنی در اکثر شهرستان‌های استان کرمان باعث رونق اقتصادی شده است، ادامه داد: سازمان صمت استان همواره از طرح های سرمایه گذاری در این استان استقبال کرده و در کوتاهترین زمان ممکن مجوزهای لازم را صادر می‌کند.

همچنین سرمایه گذار متقاضی احداث کارخانه فراوری مس و کاتد شهرستان بافت نیز در این نشست اعلام کرد که در این پروژه ۶۰ درصد نیروها را از فرزندان وخانواده شهداء و ایثارگران استان تامین می‌کند و بومی گزینی نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد

کد خبر: ۹۴٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha