۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
ورود به کدام مشاغل فنی نیاز به سرمایه کمی دارد؟

ورود به کدام مشاغل فنی نیاز به سرمایه کمی دارد؟

اگر به دنبال ساختن آینده شغلی خود هستید و می خواهید یک شغل عالی و پولساز برای خود دست و پا کنید، شغل های فنی از بهترین گزینه ها برای انتخاب است.

به گزارش بازار، مشاغل فنی از جمله بهترین مشاغل در دنیای امروز است. ورود به این مشاغل راه سختی پیش روز نداشته و نیاز به سرمایه بالایی ندارد. می توان گفت دانش و مهارت مهم ترین سرمایه و شرط برای ورود به بازار کار این مشاغل است.

نتایج بررسی ها نشان می دهد که امروزه متخصصان و تکنسین های فنی از درآمد بالایی برخوردار هستند. بنابراین اگر به دنبال ساختن آینده شغلی خود هستید و می خواهید یک شغل عالی و پولساز برای خود دست و پا کنید، شغل های فنی از بهترین گزینه ها برای انتخاب است.

این مشاغل از تنوع بالایی برخوردار بوده و برخی از آنها با تغییر در سبک زندگی بازار کار خود را از دست داده و در مقابل برخی دیگر از بازار کار بسیار عالی برخوردار هستند. بنابراین پیش از انتخاب بایستی بهترین مشاغل را شناسایی و متناسب با علایق خود یکی را انتخاب کنید.

در این مقاله قصد داریم به معرفی سه شغل عالی و درآمدزا در میان مشاغل فنی بپردازیم، با ما همراه باشید.

ورود به کدام مشاغل فنی نیاز به سرمایه کمی دارد؟

۱-شغل تعمیرات بردهای الکترونیکی

اگر علاقه مند به مباحث برق و الکترونیک هستید باید بگوییم از بهترین مشاغل این دسته شغل تعمیرات بردهای الکترونیکی است. علت این موضوع نیز افزایش استفاده از بردهای الکترونیکی در لوازم برقی و نقش مهم این تراشه در عملکرد لوازم الکترونیکی است.

امروزه بردهای الکترونیکی در تمامی لوازم برقی از جمله:  لوازم صنعتی و اینورتردار، لوازم خانگی، لوازم ورزشی، مخابراتی و هر وسیله برقی و الکترونیکی به کار برده می شود. این تراشه از قطعات گوناگونی تشکیل شده و ساختاری بسیار پیچیده و حساس دارد. عوامل گوناگونی باعث بروز مشکل در بردهای الکترونیکی می شوند و عملکرد این لوازم را با مشکل روبه رو می کنند.

تعمیر و عیب یابی بردهای الکترونیکی کاری سخت و تخصصی است و این موضوع شغل تعمیرات برد الکترونیکی را بسیار تخصصی و سخت کرده است، از آنجا که تعداد تعمیرکاران حرفه ای در این شغل اندک می باشد بنابراین می توان بازار کار عالی را برای متخصصان این حرفه متصور شد.

چگونه وارد بازار کار تعمیرات برد شویم؟

از آنجایی که تعمیرات برد از مشاغل تخصصی و مهارت محور است برای ورود به این شغل شما ابتدا می بایست مهارت های خود را از طریق شرکت در یک دوره آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی بالا ببرید. پس از آن تنها کافیست مدت زمانی را نظر یک تعمیرکار حرفه ای برد کار کرده و تجربه کسب کنید. حالا شما آماده درآمدزایی و جذب مشتری برای تعمیرات این قطعه هستید.

ورود به کدام مشاغل فنی نیاز به سرمایه کمی دارد؟

۲-شغل تعمیرات موبایل

امروزه به دلیل کاربردهای بسیار موبایل تعداد کاربران این دستگاه هوشمند روز به روز در حال افزایش است. با افزایش تعداد کاربران بدون شک تعداد خرابی های این دستگاه بیشتر شده و نیاز به تعمیرکاران حرفه ای و مراکز تعمیرات موبایل بیشتر می شود. این موارد دلایل خوبی است که نشان دهنده بازار کار عالی و درآمدزا تعمیرات موبایل است.

خوشبختانه ورود به بازار کار تعمیرات موبایل نیاز به سرمایه بالایی ندارد و شما می توان  در ابتدا کار خود را از یک زیرپله یا اجاره یک میز یا حتی به صورت آنلاین شروع کنید.

مهم ترین شرط برای ورود به بازار کار این حرفه، کسب مهارت های لازم برای تعمیرات انواع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری در موبایل های جدید و قدیمی سامسونگ، آیفون، ال جی، هوآوی، شیائومی و غیره است.

امروزه قیمت موبایل بسیار بالا است و یک کوتاهی در تعمیرات آن ممکن است به دیگر قطعات این دستگاه آسیب وارد کرده و هزینه های بیشتری را به همراه آورد.

برای کسب مهارت های تعمیرات موبایل تنها کافیست دوره های آموزش تعمیرات موبایل را در یک آموزشگاه حرفه ای و تخصصی سپری کنید. در دوره های حرفه ای موبایل کلیه مهارت های مورد نیاز برای تعمیرات موبایل از مبتدی تا پیشرفته به شما آموزش داده می شود و شما را برای ورود به بازار کار این شغل آماده می کند.

بنابراین اگر به تعمیرات موبایل علاقه مند هستید بدون شک این شغل از بهترین انتخاب ها برای شماست.

۳-شغل نصب و تعمیرات کولر گازی

از دیگر مشاغلی فنی بسیار عالی و درآمدزا که ورود به آن به سرمایه بالایی ندارد و تعمیرکاران و نصابان آن از درآمد و تعداد مشتریان بالایی برخوردار هستند می توان به شغل نصب و تعمیرات کولر گازی اشاره کرد.

در سالهای اخیر به دلیل مزایای بسیار کولر گازی نسبت به دیگر سیستم های سرمایشی استفاده از این دستگاه رونق بیشتری یافته و تقاضا برای نصب این دستگاه بیشتر شده است. افزایش نصب این دستگاه باغث بالا رفتن تقاضا و نیاز به تعمیرات کولر نیز شده است. چرا که این دستگاه نیز همانند دیگر دستگاه ها پس از مدتی نیاز به تعمیرات پیدا خواهد کرد. از طرفی سرویس کولر گازی در بازه های زمانی مشخص از موضوعاتی است که برای افزایش کارایی این دستگاه بسیار توصیه می شود.

تمامی این موارد باعث رونق و رشد شغل کولر گازی و درآمد و بازار کار خوب متخصصان این رشته شده است.

برای ورود به این شغل راه سختی پیش رو نیست تنها کافیست در دوره های آموزش نصب کولر گازی و آموزش تعمیرات کولر گازی یک آموزشگاه حرفه ای ثبت نام کنید.

معرفی آموزشگاه برق گستران

با توجه به مطالبی که در این مطلب اشاره شد مهارت مهم ترین فاکتور برای موفقیت و حضور در مشاغل فنی است. برای کسب مهارت های این مشاغل تنها کافیست تا رشته مورد علاقه خود را انتخاب کرده و در دوره های آموزشی مربوط به آن شرکت کنید.

امروزه آموزشگاه های بسیاری دوره های فنی حرفه ای را برگزار می کنند، بنابراین پیش از ثبت نام ابتدا یک آموزشگاه مناسب و حرفه ای را انتخاب کنید. آموزشگاه برق گستران یکی از بهترین آموزشگاه هایی است که زیر نظر سازمان فنی حرفه ای فعالیت کرده و دوره های فنی را برگزار می نماید.

از جمله مزیت‌های این آموزشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

ارائه مدارک معتبر فنی و حرفه‌ای پس از پایان هر دوره آموزشی

همکاری با اساتید حرفه‌ای و مجرب

آموزش تمام سرفصل‌های لازم و تعیین شده از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای

برگزاری دوره‌های آموزشی در کارگاه های مجهز

امکان گرفتن راهنمایی و مشاوره و رفع اشکال، پس از پایان دوره آموزشی

امکان تمرین و رفع اشکال طی دوره

بازآموزیی رایگان پس از پایان دوره

برگزاری دوره در ساعات منعطف

تدارک خوابگاه برای کارآموزان

علاقمندان و متقاضیان حضور در دوره‌های این مجتمع آموزشی می‌توانند به سایت baghgostaran.com مراجعه نمایند. همچنین، شماره تلفن ۰۲۱۶۶۵۹۷۳۰۵ پاسخگویی سوالات متقاضیان می‌باشد.

کد خبر: ۹۴٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha