۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
۱۳ میلیارد تومان غرامت به شالیکاران مازندران پرداخت شد
مدیر صندوق کشاورزی مازندران:

۱۳ میلیارد تومان غرامت به شالیکاران مازندران پرداخت شد

ساری- رضوی نیا، مدیر صندوق کشاورزی مازندران گفت: سال قبل ۱۳ میلیارد تومان غرامت خسارت کشاورزی به بیش از هشت هزار شالیکار استان پرداخت شده است.

حمید رضوی نیا در گفتگو با خبرنگار بازار از شالیکاران خواست تا با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و یا بانک کشاورزی با در دست داشتن مستندات مالکیت زارعانه نسبت به بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند.

مدیر صندوق کشاورزی مازندران افزود: کشاورزان با مشاوره با همکاران گزینه هایی را استفاده کنند تا از مزایای کامل بیمه کشاورزی بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه در سطح استان برای محصول برنج از ۹۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان حق بیمه وجود دارد، اظهار داشت: در صورت ورود خسارت، کشاورزان می توانند از مزایای بیمه کشاورزی بهره مند شوند.

رضوی نیا با عنوان اینکه در مازندران به تناسب بالادست، میان بند و پایین دست و طبق عملکرد تولید، گزینه های بیمه ای درنظر گرفته شده است، از کشاورزان خواست تا از گزینه های ترکیبی بیمه ای استفاده کنند زیرا تعهدات دولت بیشتر خواهد بود.

مدیر صندوق کشاورزی مازندران یادآور شد: بهتر است کشاورزان گزینه های بیمه ای با عملکرد تولید محصول چهار تن به بالا را انتخاب کنند زیرا در این صورت میزان پرداخت غرامت بالا خواهد بود.

وی با بیان اینکه سال قبل بیش از ۱۷ هزار شالیکاران محصولات کشاورزی را بیمه کردند و گفت: سال قبل سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان حق بیمه کشاورزی پرداخت کردند اما هشت هزار و ۴۰۰ نفر مشمول خسارت شدند که تاکنون ۱۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان غرامت از دولت دریافت کردند.

وی گفت: در سال جاری تاکنون ۲۰ هزار شالیکار اراضی شالیزاری را بیمه کردند.

بیش از ۲۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران به زیر کشت برنج رفته است.

کد خبر: ۹۴٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha