۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
۴۷ هزار تن گندم در اردبیل خریداری شد/ خسارت ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی مزارع
مدیر تعاون روستایی اردبیل:

۴۷ هزار تن گندم در اردبیل خریداری شد/ خسارت ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی مزارع

اردبیل- صولت، مدیر تعاون روستایی استان اردبیل گفت: حدود ۴۷ هزار تن گندم توسط مراکز خرید تعاون روستایی اردبیل خریداری شده است.

حمید صولت در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار با بیان اینکه در سطح استان ۳۳ باب انبار و مرکز خرید به ظرفیت ۷۵ هزار تن دایر است، اظهار داشت: از آغاز برداشت گندم در شهرستان‌های شمالی استان حدود ۴۷ هزار تن گندم توسط مراکز خرید تعاون روستایی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۹ هزار تن گندم توسط مراکز تعاون روستایی خریداری شده بود، اظهار کرد: در این بازه زمانی بیش از ۱۶ هزار تن انواع کود شیمیایی نیز توسط شرکت‌های تعاونی در شهرستان‌ها توزیع شده است اما متاسفانه مزارع گندم بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیدند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اردبیل گفت: ۱۶۰ هزار تن انواع نهاده اعم از جو، ذرت و سبوس با واسطه‌گری اتحادیه و شرکت‌های تخصصی حوزه کشاورزی به مرغداران و دامداران تحویل داده شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۳۲۰ هزار تن آرد و بیش از ۴۰ میلیون لیتر انواع مواد سوختی توسط عاملان توزیع سوخت، جهت مصارف تراکتورها در روستاها توزیع شد.

صولت اظهار کرد: اجرای پروژه‌های کشاورزی اردبیل با جدیت مورد توجه قرار گرفته و به همین منظور تاکنون ۴۵ تشکل در قالب تعاونی تولید روستایی با اراضی به مساحت ۲۸ هزار هکتار شامل حدود ۱۱ هزار هکتار اراضی ملی مرتعی و ۱۷ هزار هکتار اراضی زارعی تعیین تکلیف شده است.

وی اظهار کرد: دستیابی به نظام بهره‌برداری یکی از اولویت‌های اساسی بوده که در تلاش هستیم زمینه ایجاد تعاونی‌های روستایی را فراهم کنیم که در این زمینه ۶۸ تشکل محقق شده و در این زمینه تلاش و جدیت ما بر این است تا رضایت کشاورزان را فراهم کرده و شرایط مناسبی را در این زمینه فراهم کنیم.

کد خبر: ۹۴٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha