۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
خودرو، کالای مناسبی برای ورود به بورس نیست
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

خودرو، کالای مناسبی برای ورود به بورس نیست

دهنوی، رئیس سازمان بورس در پاسخ به پرسش رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی پیرامون مکانیزم پیشنهادی مجلس برای خرید و فروش خودرو در بورس اظهار کرد که خودرو کالای مناسبی برای ورود به بورس نیست.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور، در در دیدار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و نمایندگان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی تهران، محمدرضا نجفی‌منش، رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب وکار و رفع موانع تولید اتاق تهران، این پرسش را مطرح کرد که چه مکانیزمی برای ورود آگاهانه افراد به بازار سرمایه تعریف شده‌ است. وی همچنین با اشاره به آنچه در مجلس مبنی بر کشف قیمت خودرو در بورس مطرح است، پرسید: چه مکانیزمی قرار است برای خرید و فروش کالایی نظیر خودرو تعریف شود؟

محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این پرسش گفت: خودرو کالای مناسبی برای ورود به بورس نیست زیرا معمولا کالایی وارد بورس می‌شود که تا این حد دارای تنوع نباشد.

وی در ادامه با انتقاد از شرایط قیمت گذاری و عرضه خودرو در کشور اظهار کرد:‌ به دلیل قیمت گذاری دستوری و ایجاد اختلاف قیمت در بازار آزاد، اکنون مشاهده می‌کنیم که برای فروش خودرو نوعی لاتاری راه‌اندازی شده است.

دهقان ادامه داد: طبق بررسی‌ها، پلاک نیمی از خودروهای عرضه شده در این روش، توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی رصد نشده و این بدان معناست که این خودروها انبار شده اند و در مقابل، خودروسازان نیز به ازای عرضه هر یک از این خودروها متحمل زیان ‌می‌شوند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در چنین شرایطی اگر ورود خودرو به بورس منجر به رفع این مفسده شود، می‌توان مکانیزم‌هایی را برای آن طراحی کرد اما سازمان بورس به طور کلی با قیمت گذاری دستوری خودرو مخالف است.

کد خبر: ۹۴٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha