۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
۱۴ میلیون، جمعیت کل بیمه شدگان اصلی تأمین اجتماعی

۱۴ میلیون، جمعیت کل بیمه شدگان اصلی تأمین اجتماعی

جمعیت کل بیمه شدگان اصلی سازمان تأمین اجتماعی تا پایان سال ۹۹ به ۱۴ میلیون ۵۸۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان تأمین اجتماعی، بیمه‌شدگان اجباری بزرگترین گروه بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی هستند که مطابق با قانون کار و قانون تأمین اجتماعی و در اجرای تعهدات قانونی کارفرمایان از خدمات تأمین اجتماعی برخوردار شده‌اند. تا پایان سال ۹۹ تعداد بیمه شدگان اجباری به ۱۰ میلیون و ۷۸ هزار نفر رسیده است.

بقیه بیمه شدگان تأمین اجتماعی براساس سایر قوانین و مقررات و تمهیدات اجرایی تحت پوشش این سازمان قرار گرفته‌اند. بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد در بین بیمه شدگان غیراجباری بالاترین آمار را دارند و تعداد آنان به بیش از یک میلیون و ۱۸۶ هزار نفر می‌رسد.

بیمه شدگان اختیاری با جمعیت ۷۲۳ هزار نفری گروه دیگری از بیمه شدگان تأمین اجتماعی هستند که عمدتا پس از خارج شدن از شمول مقررات بیمه اجباری، پرداخت حق بیمه را به صورت اختیاری ادامه می‌دهند.

به جز سه گروه بیمه شدگان اجباری، حرف و مشاغل آزاد و اختیاری؛ سایر اقشار تحت پوشش تأمین اجتماعی براساس قوانین و مقررات خاص و عمدتا با برخورداری از قوانین حمایتی تحت پوشش این سازمان قرار گرفته‌اند.

رانندگان با آمار ۸۹۳ هزار نفر، بافندگان فرش و گلیم با آمار ۲۷۳ هزار نفر، کارگران ساختمانی با آمار ۸۳۶ هزار نفر، کارفرمایان صنفی با آمار ۱۴۳ هزار نفر، بیمه شدگان توافقی با آمار ۱۵۹ هزار نفر، باربران با آمار ۴۲ هزار نفر، زنبور داران با آمار ۳ هزار نفر و خادمان مساجد با آمار ۲۸ هزار نفر جزو بیمه شدگانی هستند که با قوانین و مقررات خاص و حمایتی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.

البته توجه به این نکته ضروری است که بخش بزرگی از جمعیت ۱۰ میلیون و ۷۸ هزار نفری بیمه شدگان اجباری نیز براساس مقررات مختلف از جمله معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی کارگاه‌های زیر ۵ نفر از بیمه‌های حمایتی استفاده می‌کنند.

کد خبر: ۹۴٬۴۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha