۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
چگونه امنیت درب ضد سرقت را افزایش دهیم؟

چگونه امنیت درب ضد سرقت را افزایش دهیم؟

یکی از راه‌های افزایش امنیت منازل و ادارات نصب درب ضد سرقت است که سال‌هاست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش بازار، یکی از راه‌های افزایش امنیت منازل و ادارات نصب درب ضد سرقت است که سال‌هاست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این درب‌ها با توجه به استحکام و ساختاری که دارند از ورود هر نوع سارق و افراد ناشناس به داخل منزل یا محل کار جلوگیری کرده و در برابر هر گونه تخریب، دستکاری و اهرم نمودن قابل اطمینان و امن هستند. از لحاظ ساختار قفلی، نوع جنس و لولا با درب‌های معمولی تفاوت دارند و از قفل‌های تقویت شده در آنها استفاده می‌گردد. قفل درب ضد سرقت به گونه‌ای تعبیه شده که در صورت قفل شدن، باز کردن آن امکان‌پذیر نیست و این خود از مهم‌ترین ویژگی درب ضد سرقت به شمار می‌آید.

این درب‌ها نوعی عایق برای رطوبت، صدا، سرما و گرما محسوب شده و خاصیت آتش پاد نیز دارند. یراق و قفل درب ضد سرقت معمولاً از انواع مرغوب آن بوده و در مقابل هرگونه دستکاری و تخریب توسط دریل کاری افراد ناشناس مقاوم هستند. این درب‌ها قابل تعمیر بوده و بسیاری از شرکت‌های سازنده آن رگلاژ درب ضد سرقت را نیز در لیست خدمات خود دارند. درب ضد سرقت شامل انواع درب ضد سرقت فلزی، چوبی، استیل است. این درب ‌ از لایه‌های مختلف ساخته شده که جنس لایه داخلی آن معمولاً از جنس فولاد است. میان لایه داخلی و لایه بیرونی لایه‌ای از جنس پشم سنگ قرار می‌دهند تا عایقی مناسب برای صدا و حرارت باشد. لایه بیرونی این درب‌ها از جنس چوب، فلز، استیل و یا شیشه است.

برای افزایش ضریب امنیت درب‌های ضد سرقت بهتر است در هنگام خرید آن به نکاتی همچون نوع چهار چوب، نوع قفل و لولای درب، جنس رویه درب، وزن درب، ابعاد درب و نوع نصب آن توجه داشته باشید و با مقایسه انواع آنها بهترین آن را برای منزل و یا محل کارتان انتخاب و خریداری کنید. در ادامه برخی از مزایا و معایب درب ضد سرقت را مورد بررسی قرار خواهیم داد و توضیحاتی در مورد رگلاژ درب ضد سرقت و قفل درب ضد سرقت خواهیم داشت.

مزایا و معایب درب ضد سرقت

درب‌های ضد سرقت نسبت به انواع درهای موجود در بازار از ویژگی‌ها و معایبی برخوردار است که به طور خلاصه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. درب ضد سرقت به دلیل داشتن لایه فولادی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و مانع ورود سارقین و افراد ناشناس به حریم خانه یا محل کار می‌گردد و به دلیل داشتن لایه‌ای از جنس پشم نسوز، این درب‌ها کاملا ضد حریق بوده و عایق بسیار خوبی در برابر رطوبت، حرارت و صدا می‌باشد. همچنین درب ضد سرقت از نقاط بیشتری نسبت به درب‌های معمولی به چهارچوب متصل می‌گردد و امکان اهرم کردن آن برای سارقین وجود ندارد. این ویژگی‌ها به ضریب امنیت این درب‌ها می‌افزاید و احساس آرامش را برای مصرف کنندگان در پی خواهد داشت. نصب آن بسیار آسان بوده و زمان کمی را در ساختمان سازی به خود تخصیص می‌دهد.

روکش این درب‌ها غالباً ضد آب و ضد خش بوده و در رنگ‌بندی‌های متنوع در بازار موجود می‌باشند. ضخامت و ابعاد این درب‌ها نیز از تنوع بالایی برخوردار است و برای هر نوع سلیقه و مکانی مناسب هستند. این درب‌ها دارای قفل‌های تقویت شده و شب بند هستند و در صورت قفل شدن باز کردن آن برای افراد ناشناس تقریباً غیرممکن است. از دیگر ویژگی‌ها، قابلیت تعمیر و رگلاژ درب ضد سرقت است که به راحتی می‌توان آن را به روز رسانی کرد. بزرگ‌ترین عیب این درب‌ها در صورت غیراستاندارد بودن، قفل شدن آن در هنگام آتش سوزی ست که در این صورت دسترسی آتش نشانان به داخل خانه بسیار سخت می‌گردد.

قفل درب ضد سرقت

چگونه امنیت درب ضد سرقت را افزایش دهیم؟

یکی از عوامل افزایش ضریب امنیت درب‌های ضد سرقت نوع قفل به کار رفته در آن است. قفل های درب ضد سرقت به دو صورت مکانیکی و الکترونیکی در بازار موجود هستند. قفل مکانیکی درب ضد سرقت از سه بخش هسته قفل، دسته پنل و بدنه قفل تشکیل شده است. این بخش‌ها عمدتاً از جنس‌های فولاد ضد زنگ، مس، آلیاژ روی و آلومینیوم هستند. فلز انتخاب شده برای سیلندر قفل عمدتاً از جنس مس خالص و یا فولاد ضد زنگ هستند که مقاومت قفل را در برابر عوامل مکانیکی، خوردگی و سایش افزایش می‌دهند. مس بکار رفته در دسته پنل علاوه بر سبک بودن و استحکام بالا دارای خاصیت ضد زنگ زدگی و ضد کهنگی نیز هستند و نیازی به روکش ندارند.

قفل مکانیکی درب ضد سرقت در کلاس‌های متفاوت طبقه بندی می‌شوند که شامل کلاس A، کلاس B، کلاس C می‌باشد. قفل درب ضد سرقت الکترونیکی نیز ترکیبی از قفل مکانیکی و قفل فناوری شده پیشرفته است و از ضریب امنیت بسیار بالاتری نسبت به نوع مکانیکی برخوردار است. انواع این نوع از قفل‌های درب ضد سرقت شامل قفل اثر انگشتی، قفل چاپ کف دست، قفل، رمز عبور، قفل تشخیصی چهره، قفل‌های تشخیص عنبیه، قفل‌های وریدی و قفل کارتی. که برای مکان‌های مختلف با ضریب امنیت‌های متفاوت طراحی و تولید شده‌اند.

رگلاژ درب ضد سرقت

یکی از خدماتی که برخی شرکت‌های تولید و عرضه کننده درب ضد سرقت برای مشتریان خود انجام می‌دهند، رگلاژ درب ضد سرقت است. با رگلاژ کردن درب ضد سرقت به ماندگاری و استحکام درب‌های خود کمک خواهید کرد. در واقع رگلاژ ایجاد ساختاری برای عملکرد منظم‌تر و دقیق‌تر چند قطعه در کنار هم است. بروز هرگونه اختلال در عملکرد درب ضد سرقت ناشی از وجود مشکلی در یکی از بخش‌های درب است و به اصلاح می‌گویند که درب از تنظیم خارج شده است، برای حل این مشکل، این درب‌ها نیاز به رگلاژ دارند که توسط متخصصین و تعمیر کاران متبحر شرکت‌های مرتبط انجام می‌شود.

ایجاد گیر در باز و بسته شدن درب‌های ضد سرقت، کاهش عملکرد درب، ایجاد مشکل در مکانیزم حرکت مکانیکی درب، بروز صدا در زمان باز و بسته شدن، نفوذ صدا از درب ضد سرقت، کندی لولا، دستگیره، یراق آلات و قفل، هدر رفت انرژی از درب و موارد دیگر از جمله مواردی است که نشان می‌دهد درب ضد سرقت شما نیاز به رگلاژ دارد. تعمیرکاران متبحر با شناختی که از قطعات درب، ارتباط قطعات با هم و عملکرد قطعات دارند به راحتی می‌توانند درب ضد سرقت شما را به حالت ایده آل ان در آورند.

چگونه امنیت درب ضد سرقت را افزایش دهیم؟

گروه صنعتی درکو، تولیدکننده و بورس درب ضد سرقت و ضد حریق است که علاوه بر فروش انواع درب ضد سرقت ترکی، چینی و ایرانی خدماتی نظیر رگلاژ درب ضد سرقت را نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهند. علاوه بر آن انواع یراق آلات مورد نیاز درب ضد سرقت و انواع قفل درب ضد سرقت را نیز با بهترین کیفیت‌ها و برترین برندها می‌توانید از فروشگاه درکو تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و جامع‌تر و نیز جهت مشاهده تمامی خدمات و محصولات عرصه شده توسط گروه صنعتی درکو می‌توانید به وبسایت این شرکت به آدرس https://doorcoo.ir مراجعه کرده و ضمن بازدید از محصولات و مقایسه آنان، از راهنمایی مشاورین فروش این شرکت نیز بهرمند گردید.

کد خبر: ۹۴٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha