۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
علیرغم همه مشکلات باید پای صندوق‌های رأی حاضر بشویم
رئیس جمهور:

علیرغم همه مشکلات باید پای صندوق‌های رأی حاضر بشویم

روحانی، رئیس جمهور گفت: انتخابات ایران و میزان مشارکت مردمی همواره مورد توجه جهانیان بوده است.

به گزارش بازار، حسن روحانی پس از حضور و بازدید از مرکز نظارت بر مونیتورینگ وزارت کشور افزود: شکر خدا تا به این ساعت انتخابات بسیار خوب و پرشور و براساس شیوه نامه‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

رئیس جمهور گفت: وزارت کشور تلاش بسیار زیادی برای الکترونیکی شدن رأی گیری انجام داده است که در هر سال و هر مرحله در این بخش یک گام به پیش گذاشته ایم.

روحانی افزود: براساس اطلاعات مرکز مونیتورینگ وزارت کشور مشخص است که تاکنون چند نفر و در چه استان‌هایی در انتخابات شرکت کرده اند و رأی داده اند این در حالی است که مسئله احراز هویت در این بخش از طریق سیستم الکترونیکی انجام می‌گیرد و حتی رأی و شمارش رأی هم در بخش بزرگی از مراکز استان‌ها به صورت ماشینی و مکانیزه انجام می‌شود که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک همه مراحل انتخابات به صورت الکترونیکی شود تا به شفافیت کمک کند.

رئیس جمهور گفت: این انتخابات بسیار مهمی است علاوه بر این که انتخابات شورای شهر و روستا هم هست، همچنین انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در برخی از حوزه‌ها و انتخابات مجلس خبرگان هم برگزار می‌شود.

روحانی افزود: انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهمترین انتخابات هر چهار سال یک بار است که در کشور انجام می‌پذیرد با توجه به اختیارات و مسئولیت‌های وسیع و سنگینی که در قانون اساسی برای رئیس جمهور مشخص شده است بنابر این از مردم عزیز سراسر کشور درخواست دارم امروز پای صندوق رأی حضور پیدا کنند و به فردی که مورد نظر آنهاست رأی بدهند.

رئیس جمهور گفت: نباید مشکلات و مسائلی که در ذهن مردم است در مراحل قبلی این انتخابات از زمان ثبت نام تا به امروز اگر مشکلی بوده است نباید مدنظر قرار بدهند.

روحانی افزود: انتخابات مهم است، علیرغم همه مشکلات باید پای صندوق‌های رأی حاضر بشویم و رأی بدهیم، ‌ای کاش ما هیچ مشکلی نمی‌داشتیم از روز ثبت نام تا به امروز و امروز شاهد حضور بیشتر مردم بودیم، اما مردم ما می‌دانند این انتخابات برای کشور، برای سرنوشت خودشان، برای نظام جمهوری اسلامی ایران چقدر اهمیت دارد.

رئیس جمهور همچنین گفت: چند کشور فقط در جهان وجود دارند که انتخابات آن‌ها مورد توجه همه جهانیان است وگرنه اکثر کشورهای دنیا وقتی انتخابات برگزار می‌کنند فقط برای مردم کشور خودشان اهمیت دارد.

روحانی افزود: یکی از کشورهایی که انتخابات آن مورد توجه همه جهانیان است و می‌خواهند میزان مشارکت مردم و شخصی که انتخاب می‌شود را بدانند جمهوری اسلامی ایران است و در طول این ۴۲ سا همینطور بوده و امروز نیز همین گونه است.

رئیس جمهور ادامه داد: مردم باید توجه داشته باشند که همه جهانیان امروز به صندوق آرا برای ریختن مردم ایران نگاه می‌کنند و کاری کنیم که دوستان ما در سراسر جهان خوشحال شوند و همه علاقه‌مندان به این سرزمین و این نظام خوشحال شوند و دشمنان ما نیز مایوس شوند در این انتخابات بسیار مهمی که در حال اجراست.

رئیس جمهور همچنین گفت: امیدوارم مردم عزیز و بزرگوار ما به وظیفه ملی و دینی خود به خوبی عمل کنند و نحوه برگزاری انتخابات و حضور مردم به گونه‌ای باشد که مردم در پایان و نتیجه رای گیری بسیار خوشحال باشند.

روحانی در ادامه با دو توصیه به دست اندرکاران برگزاری انتخابات گفت: به همه استانداران، بخش داران و فرمانداران سراسر کشور توصیه اولم حفظ سلامت مردم است همه مراعات کنند که پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و در سایه انتخابات مشکلی برای سلامت مردم به وجود نیاید و حفظ سلامت مردم و دوم حفظ آراء مردم به خوبی حف‌ظ شود و خدای نکرده یک رای جابجا نشود و همین طور که همیشه در همه انتخابات این چنین بوده این دوره هم کاملا مراعات شود تا حق الناس مراعات شود تا همه نتیجه آراء خود را شاهد باشند.

کد خبر: ۹۴٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha