۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
سال ۲۰۲۱ پررونق برای سرمایه گذاری «فین تک» اروپا| «بلاک چین» حوزه جدید سرمایه گذاری فین تک
«بازار» گزارش می دهد

سال ۲۰۲۱ پررونق برای سرمایه گذاری «فین تک» اروپا| «بلاک چین» حوزه جدید سرمایه گذاری فین تک

همانطور که فین تک ها به تسهیل خدمات مالی کمک میکنند اما برای تامین مالی نیاز به حمایت از سوی سرمایه گذاران دارند در این میان اروپا توانسته در ساال ۲۰۲۱ سرمایه گذاری بیشتری را در این بخش انجام دهد.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: «Sifted» سایت رسانه برای مبتکران و کارآفرینان اروپا؛ در گزارشی به بررسی سرمایه گذاری  فین تک در اروپا پرداخته است: رونق سرمایه گذاری اروپا در فین تک افزایش یافته به طوریکه ، قاره سبز در حال حاضر رکورد سرمایه گذاری سالانه به فن آوری های پیشرفته را شکسته است.

تاکنون در سال جاری ، فن آوران اروپایی ۱۰.۴ میلیارد یورو جمع آوری کرده اند ، درحالیکه  ۹.۳ میلیارد یورو جمع آوری شده در کل سال ۲۰۱۹ بوده که بالاترین سال ثبت شده قبلی طبق اطلاعات Dealroom است.

همچنین ، در اواسط پاندمی Covid-۱۹ ، فینتک های اروپایی در مجموع ۸.۴ میلیارد یورو کمک مالی قابل توجهی  جذب کردند.  در حالی که بخش فین تک در ابتدای سال گذشته آسیب پذیر به نظر می رسید ، و با  کاهش کارکرد دولت ها و سهامداران ، به پایین ترین سطح خود در سه سال گذشته رسید.

 اما در حال حاضر ، به نظر می رسد که این بخش با بازگشت به سمت دیجیتال و همچنین علاقه روزافزون بانک ها به زیرساخت های جدید  رونق گرفته است. علاوه بر این ، فناوری های فینتک اروپایی از طریق هجوم  سرمایه گذاران آمریکایی و چینی وجه نقد را به خود جلب کرده اند که با موفقیت روزافزون فین تک های نسل اول به وجود آمده است.

به طوریکه اکنون بیش از ۳۰ تک شاخ (یونیکورن) فین تک در اروپا وجود دارد و به زودی تعداد زیادی دیگر قرار است به نقطه عطف ۱ میلیارد دلاری برسند.همچنین به نظر می رسد که فین تک قرار است موقعیت خود را به عنوان بیشترین هزینه در حوزه فناوری اروپا حفظ کند.

ارزهای رمزنگاری و دیفای(DeFi)
یکی از زیرمجموعه های فین تک که تا کنون سال بسیار خوبی داشته است ارزهای رمزنگاری شده و  امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) بوده است. کمک های مالی به استارت آپ های رمزنگاری در اروپا در حال حاضر ۱.۲ میلیارد یورو رسیده است که ۳۰۰ درصد جهش نسبت به سال ۲۰۱۹ رانشان می دهد.

کمک های مالی به استارت آپ های رمزنگاری در اروپا در حال حاضر ۱.۲ میلیارد یورو رسیده است که ۳۰۰ درصد جهش نسبت به سال ۲۰۱۹ رانشان می دهد

افزایش بودجه می تواند روند متغیری را در اروپا رقم بزند. سال گذشته ، Sifted در مورد تردید سرمایه گذاران وقتی صحبت از بودجه مبتنی بر بلاکچین شد ، نوشت. یکی از این سرمایه گذاران ادیت یونگ ، یک شریک عمومی در San Francisco’s Race Capital بود. یونگ تأکید کرد که شروع به کار DeFi کند بوده و اغلب نمی توانند به پرسش های اصلی در مورد درآمد و بازده پاسخ دهند. با این حال به نظر می رسد که سرمایه گذاران به آرامی علاقه به درک این بخش و حمایت از اکوسیستم راه اندازی بلاک چین اروپا را نشان می دهند. این در حالی است که یکی از شرکت های متمرکز بر رمزنگاری که قصد دارد امسال آن را مطرح کند ، Elliptic ، یک شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین پیشرو است.

فناوری بیمه
داده های Dealroom نشان می دهد که سرمایه گذاری فناوری بیمه در این قاره در حال حاضر به ۱.۸ میلیارد یورو رسیده است که ۱۳ برابر افزایش نسبت به سال ۲۰۱۶ است. این شامل  دو سرمایه گذاری  بیشتر از Wefox و Bought By Many است.

مهمتر از همه ، بخش فناوری  بیمه اروپا در حال حاضر دارای ارزش تقریبی ۲۳ میلیارد یورو است که بیش از ۵ برابر ارزش جمعی آن در سال ۲۰۱۶ است.

 تمایل سرمایه گذاران در  بخش فناوری بیمه اروپا به رونق بودجه فین تک در سال جاری کمک کرده است.براساس Dealroom  فناوری های بیمه همچنین تقریباً ۲۰ درصد از کل دوره های  فین تک در اروپا را در نبمه اول  ۲۰۲۰ تشکیل داده است.

رونق مالی مداوم نشان می دهد فضای بیمه در حال بلوغ است. استارت آپ های این حوزه با استفاده از زیرساخت های دیجیتال به دنبال این هستند که به آرامی  به سمت دیجیتالی شدن  این صنعت پیر  بروند، اگرچه ممکن است دهه ها به طول انجامد.

مدتهاست که انگلستان بر بودجه  فین تک در اروپا و در سطح جهانی تسلط دارد. انگلیس از نظر سرمایه گذاری در این فضا پس از ایالات متحده دوم است ، در سال گذشته فین تک های انگلستان از طرح  افزایش صندوق آینده دولت انگلستان نیزبهره مند شده اند

پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۴ ارزش بازار فناوری بیمه بیش از ۱.۶ تریلیون دلار باشد. مدتهاست که انگلستان بر بودجه  فین تک در اروپا و در سطح جهانی تسلط دارد. انگلیس از نظر سرمایه گذاری در این فضا پس از ایالات متحده دوم است ، در سال گذشته فین تک های انگلستان از طرح  افزایش صندوق آینده دولت انگلستان نیزبهره مند شده اند.  

با این وجود ، پیشروی انگلیس در اروپا در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.  با این حال آلمان ، سوئد و فرانسه تاکنون رکورددار بوده اند هر سه کشور افزایش بودجه بسیار بیشتری نسبت به انگلیس تاکنون در سال ۲۰۲۱ داشته اند.

علاوه بر این ، در حالی که انگلستان ۵۳ درصد از بودجه فین تک اروپا را در سال ۲۰۱۹ تشکیل داده است ، اما تاکنون در سال جاری ، این ۴۱ درصد بوده است. باید یادآورشد قاره اروپا قطعاً در حال تبدیل شدن به یک مرکز جذاب تر فین تک است - به عنوان مثال بازیکنان بزرگی مانند سکویا(سکویا : Sequoia یک شرکت سرمایه گذاری جسورانه آمریکایی است.)  برای اولین بار در فرانسه امسال سرمایه گذاری کرده  است.

کد خبر: ۹۴٬۳۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha