۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
دخالت های سنگین فدرال رزرو برای ماندن سرمایه گذاران در بورس های امریکا
ثبت بدترین هفته در ۱۲ سال گذشته

دخالت های سنگین فدرال رزرو برای ماندن سرمایه گذاران در بورس های امریکا

فدرال رزرو ایالات متحده با وجود حمایت دیر هنگام از وال استریت در روز جمعه گذشته که یک هفته پرشور را برای بازارهای سهام پایان داد، در جهت تقویت اعتماد به نفس سرمایه گذاران تلاش خود را بیشتر کرد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از گاردین، وعده های تازه کمک از چین، آلمان و کمیسیون اروپایی همراه با اعلامیه دونالد ترامپ مبنی بر وضعیت  اضطراری ملی، به سرمایه گذاران اطمینان خاطر داد تا با اعتماد بیشتری به فعالیت های بورسی خود بپردازند.

در وال استریت، سهام اس اند پی S&P ۵۰۰ پس از اقدام شگفت انگیز ترامپ ۹ درصد بالاتر معامله شد، اگرچه از روز دوشنبه گذشته هنوز ۹ درصد کاهش را داشته است. هفته گذشته موجی از نگرانیها پیرامون شیوع Covid-۱۹ باعث شد تا به  روند بهبود رکود در دهه گذشته و درآمدهای این بورس خاتمه دهد.

شاخص سهام فایننشال تایمز FTSE ۱۰۰ یک روز پس از ثبت بدترین جلسه معاملات واحد تجاری خود از سال ۱۹۸۷، با ۲.۵ درصد افزایش روبرو شد و با ۱۲۹ واحد به ۵۳۶۳۶ رسید در حالی که سه هفته گذشته با  ۴۰۴۷ واحد بسته شد.

علیرغم افزایش سهام در اواخر روز جمعه، وال استریت اکنون کاملا آماده است تا پاسخ خود را با گامهای بلند در مورد تهدیدی که همه گیری این بیماری بر اقتصاد جهانی گذاشته است، نشان دهد.

انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را حداقل تا نیم درصد کاهش دهد و موج تازه ای از برنامه پولی را ایجاد کند تا اعتماد و اطمینان خاطر میان سرمایه گذاران آسیب دیده برگردد.

برخی از تحلیلگران پیش بینی کرده اند که بانک مرکزی فدرال می تواند یک واحد کامل را از هزینه های استقراض ایالات متحده که هم اکنون در محدوده یک درصد تا ۱.۲۵درصد در جریان است،  در میان  نگرانیهای کرونا مبنی بر اینکه رشد اقتصادی در بزرگترین اقتصاد جهان ممکن است به دلیل شیوع گسترده این ویروس و آلوده شدن بیشتر امریکاییها در طی ماه های آینده دچارفروپاشی شود، دریافت کند.

ترامپ که با دستورات جدید خود موجب ضربات کاری بازار سهام در روز پنج شنبه شد که بدترین روز در وال استریت از سال ۱۹۸۷ رقم خورد و همچنین اعمال ممنوعیت سفر به اتحادیه اروپا، فشار بیشتری را به رئیس فدرال رزرو در جهت مقابله با این نگرانیها وارد کرد.

ترامپ در توییتی اعلام کرد که بانک مرکزی فدرال باید در نهایت نرخ فدرال رزرو را به میزانی که قابل مقایسه با رقیب بانک های مرکزی خود است، کاهش دهد.

کد خبر: ۹٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha