۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
۱۵ کشور همسایه فرصت مناسبی برای دور زدن تحریم ها است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

۱۵ کشور همسایه فرصت مناسبی برای دور زدن تحریم ها است

رضازاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید دارد که دولت آینده باید از ۱۵ مرز مشترک با کشورهای همسایه برای دور زدن تحریم ها و تقویت اقتصادی کشور بهره گیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، یعقوب رضازاده، با اشاره به اهمیت و ضرورت ارتباط با همسایگان برای دور زدن تحریم ها، گفت: ایران با ۱۵ کشور مرز مشترک داریم، در طول ۱۰۰ سال گذشته این مرزها عامل دوستی، صلح، ثبات و آرامش بوده است و همچنین در مرزها فعالیت های اقتصادی صورت می گرفت، اما متاسفانه دولت در دیپلماسی اقتصادی برای فعالیت اقتصادی با کشورهای همسایگان ضعیف عمل کرده است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشورهای همسایه در مرزهای شرقی و غربی ایران از نظر انرژی با مشکل مواجه هستند و از نظر تامین کالاهای اساسی نیاز به واردات دارند، اما متاسفانه ایران با وجود پتانسیل ها مناسب از بازار کشورهای همسایه استفاده نکرده است، وقتی ایران این بازارها را رها می کند کشورهای حاشیه خزر و کشورهای جنوبی وارد میدان شده و بازارها را به نام خود تصاحب می کنند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: به نظر می رسد دولت در حوزه سیاست برای ارتباط با همکاری با کشورهای همسایه درست عمل نکرده است، چرا که با افتتاح بازارچه های مرزی بین دو کشور می توانستیم در راستای ارتقا اقتصاد داخلی اقدام کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: امیدوارم دولتی که روز جمعه انتخاب می شود اولین توجهش در بحث سیاست خارجی را به گسترش روابط اقتصادی با کشورهای همسایه باشد، لازم است هم در سطح بین المللی و هم در سطح کشورهای همسایه با گشایش دروازه های رسمی و بازارچه های مرزی در مسیر تقویت اقتصاد داخلی گام بردارد. 

کد خبر: ۹۴٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha