۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷
تاسیسات گردشگری گلستان در سال ۹۸ خسارت زیادی دید/ صدمات سیل و کرونا
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

تاسیسات گردشگری گلستان در سال ۹۸ خسارت زیادی دید/ صدمات سیل و کرونا

گرگان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: سال ۹۸، سال سختی برای گردشگری گلستان بود و تاسیسات این بخش از سیل اول سال تا بحران کرونا صدمات زیادی دید.

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار بازار درباره خسارت های وارد شده به بخش گردشگری بر اثر کرونا و تصمیمات این بخش، اظهار کرد: با هدف حفظ سلامتی مردم و جامعه چند تصمیم برای بخش گردشگری گلستان گرفته شده و بر همین اساس از هفته گذشته تا اطلاع ثانوی هر تجمع و برگزاری مراسم در زیرساخت های گردشگری گلستان ممنوع است.

وی با تاکید بر این که اقامت در مهمانسراهای دولتی و ایجاد کمپ در تمام مراکز استان ممنوع است، ادامه داد: برای تاسیسات گردشگری، ستاد ملی کنترل پیشگیری از کرونا و کمیته تاسیسات گردشگری و فضاهای ورزشی، پروتکلی را در خصوص رعایت مسائل بهشداتی ابلاغ کرده و در آن ذکر شده هر بخش گردشگری می تواند فقط با رعایت این پروتکل ها می توانند ارائه خدمات دهند ولی تاسیسات استان داوطلبانه اقدام به تعطیلی مراکز گردشگری بخصوص هتل ها کرده اند تا در این مسیر کمک کنند.

تجری اضافه کرد: تعدادی از هتل ها هم چون محل اقامت شرکت ها و صنایع استان (مانند نیروگاه برق علی آبادکتول) هستند خدمات خود را ادامه می دهند ولی پذیرش مسافر جدید ندارند.

وی همچنین از کنسل شدن تمام رزروهای ایام عید نوروز خبرداد و یادآور شد که گلستان هیچ مسافری را در ایام نوروز میزبانی نمی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان همچنین تاکید کرد: با توجه به هشدارها از مردم و مسافران تقاضا داریم از حضور در مراکز گردشگری و تفرجگاه‌ها خودداری کنند تا از این شرایط عبور کنیم.

وی بیان کرد: حتما پس از عبور از این شرایط تدابیری لحاظ می شود تا زمینه مسافرت و گردش مردم عزیزم فراهم شود.

تجری با بیان این که تاسیسات گردشگری گلستان کلا در سال ۹۸، سال سختی را شروع کرد و گذراند، گفت: امسال با سیل شروع شد و مشکلات بعدی هم شرایط مالی سختی را به مراکز گردشگری، چه هتل ها و بوم گردی و چه دفاتر مسافرتی تحمیل کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با بیان که مراکز گردشگری و اقامتی ما در سال ۹۸ با کاهش چشمگیر مسافر رو به رو بوده اند، افزود: آنچه تا امروز تصمیم گیری شده بحث عقب افتادن پرداخت تسهیلات هست ولی ما درخواست دادیم جنبه های حمایتی بیش از این باشد.

وی تصریح کرد: هم استمهال وام ها نیاز است و حمایت از مالیات تاسیسات گردشگری، ولی اکنون وزارت خانه در حال جمع آوری اطلاعات است تا صدمات مالی بخش گردشگری گلستان بررسی شود و در آینده تصمیمات نهایی برای این بخش اتخاذ خواهد شد.

کد خبر: ۹٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha