۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
موتور خوروسازی اروپا همچنان خاموش
همزمان با بازگشایی کارخانه ها در چین

موتور خوروسازی اروپا همچنان خاموش

شرکت ایتالیایی فیات کرایسلر اتومبیلز به طور موقت چهار کارخانه را در ایتالیا تعطیل کرده زیرا ویروس کرونا هشتمین اقتصاد بزرگ جهان را ویران کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از فاکس نیوز، دولت ایتالیا برای اعمال محدودیت های گسترده در مسافرت و اجتماعات عمومی تلاش می کند تا با بدترین نوع شیوع در این کشور که در صدر آمار ابتلا در میان کشورهای اروپایی قرار گرفته است، مقابله جدی نماید.

در همین راستا شرکت خودروساز ایتالیایی-آمریکایی در بیانیه ای اعلام کرد که کارخانه ها بسته شده و نرخ تولید برای حمایت از کمپین سراسری رسیدگی به بحران کووید- ۱۹ کاهش یافته است.

بسته شدن کارخانه ها در اروپا نشان دهنده آثار مخرب کرونا بر صنعت خودروسازیست. این همه گیری قبلا منجر به تعطیلی کارخانه ها و افت شدید فروش خودرو در چین شده است.

سخنگوی فیات کرایسلر خاطر نشان کرد که کارخانه های خودرو سازی در ایتالیا در طول این هفته بسته خواهند شد تا خطر ابتلا به ویروس در کارکنان به حداقل برسد و انتظار می رود که در هفته آینده مجددا بازگشایی شوند.

برای محدود کردن تماس و ارتباط بین کارگران، این شرکت اعلام کرد که فضای بین کارمندان در ایستگاه های کاری خود را افزایش می دهد. این امر نیاز به تغییر در فرایندهای تولید و کاهش نرخ تولید روزانه دارد.

از دیگر اقدامات لازم برای مقابله با گسترش ویروس می توان به دورکاری برخی از کارمندان برای کار از خانه و کنترل شماره ها در کافی نت های شرکت اشاره کرد.

 ایتالیا از هفته گذشته محدودیت های گسترده ای را در زمینه سفر و زندگی عمومی در سراسر کشور از جمله تعطیلی مدارس، سینماها، موزه ها و سالن های بدنسازی و محدود کردن ساعات کار برای کافی شاپها، رستوران ها و مغازه ها اعمال کرده است.

اقتصاددانان می گویند که این اقدامات احتمالا اقتصاد شکننده کشور را به سمت رکود شدید سوق خواهد داد که هتل ها، شرکت های مسافرتی و رستوران های ایتالیایی را تحت فشار جدی قرار خواهد داد.

پس از گسترش کرونا در چین،  خودروسازان جهانی با اختلال در زنجیره تامین دست و پنجه نرم می کنند زیرا تولید کنندگان قطعات چینی بیکار شده و برخی از تولیدکنندگان خودرو را مجبور کردهاند تا موقتا تولید را در این کشور متوقف کنند.

فولکس واگن، بزرگترین شرکت خودروسازی جهان، اعلام کرد که تقریباً تمام کارخانجات آن در چین بازگشایی می شوند. ماه گذشته نیسان توانست سه کارخانه خود را در چین مجددا احیا کند.

کاهش شدید تقاضا در چین این صنعت را به عمق بیشتری از رکود سوق خواهد داد. فروش وسایل نقلیه مسافری در چین، بزرگترین بازار اتومبیل جهان، در نیمه اول فوریه ۹۲ درصد کاهش یافته است.

ظهور تعداد زیادی از موارد ابتلا به کرونا در اروپا مرکز اصلی فروش و تولید دیگر خودروسازان جهانی را تهدید می کند.

صنعت خودروسازی اروپا با زنجیره های عرضه که از چندین کشور عبور می کند کاملاً یکپارچه است. شرکت آلمانی فولکس واگن و همچنین بی ام و و دایملر  که از تولیدکنندگان بنام خودروهای لوکس و موتور سیکلت در جهان به‌شمار می‌آید و علاوه بر آن رنو و پژو که با فیات کرایسلر در حال ادغام هستند و در فرانسه مستقرند، با شیوع گسترده این ویروس تحت تاثیر آثار مخرب کرونا قرارخواهند گرفت.

بنابراین اگر فرانسه و آلمان مجبور شوند از ایتالیا در اجرای محدودیت های گسترده برای جلوگیری از گسترش ویروس پیروی کنند، تولیدکنندگان اتومبیل درد و رنج بسیاری را متحمل می شوند.

سخنگوی فولکس واگن در همین راستا اظهار کرد که کارخانه های آن در خارج از چین بدون هیچ محدودیت قابل توجهی کار می کنند. اما مدیر عامل شرکت ایتالیایی لامبورگینی گفت که تماشای وضعیت ایتالیا از نزدیک موجب تعطیلی کارخانجات می شود.

کد خبر: ۹٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha