۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
راه اندازی شبکه پایش و نظارت آنلاین تأسیسات آبی یزد
مدیر فناوری اطلاعات آب منطقه ای یزد اعلام کرد:

راه اندازی شبکه پایش و نظارت آنلاین تأسیسات آبی یزد

یزد- مدیر فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت شرکت آب منطقه‌ای یزد از راه‌اندازی شبکه اطلاعاتی، ارتباطی و حفاظتی تاسیسات آبی تصفیه‌خانه آب یزد خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای یزد، محمدحسن رحیمی نسب گفت: شبکه گسترده رایانه ای اداره تصفیه خانه یزد با استفاده از بک‌بون(backbone ) فیبر نوری جهت تبادل اطلاعات نرم افزارها و اتوماسیون اداری و نرم افزارهای اختصاصی حوزه معاونت طرح و توسعه، کنترل تجهیزات صنعتی، پایش و مانیتورینگ آنلاین تاسیسات آبی، راه اندازی شد.

مدیر فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت این شرکت افزود: با راه اندازی این شبکه گسترده، امکان پایش و نظارت آنلاین ساختمان ها و تاسیسات آبی با استفاده از دوربین های حفاظتی توسط معاونت طرح و توسعه  و مدیریت حراست فراهم می گردد.

به گفته این مسئول، بنا به دستورالعمل های ابلاغی، شبکه پایش و نظارت آنلاین از شبکه تبادل اطلاعات به صورت فیزیکی مجزا گردیده است.

وی افزود: جهت اجرای این طرح کلیه ساختمان‌های اداری، بهره برداری، کلرزنی، شیمیایی، حوضچه های تصفیه آب و محدوده حوضچه های صافی ها از طریق backbone فیبر نوری به یکدیگر متصل و در نهایت در اتاق سرور ایجاد شده به تجهیزات ICT متصل و امکان بهره برداری از سرویس های سخت افزاری و نرم افزاری را در اداره تصفیه خانه و همچنین در اتاق فرمان خط انتقال آب در ستاد یزد فراهم می سازد.

به گفته رحیمی‌نسب، با راه‌اندازی این شبکه گسترده، یک شبکه ارتباطی قوی با استفاده از زیرساخت های فیبر نوری مخابرات کشور در کنار شبکه وایرلس(بدون سیم) ۳۳۰ کیلومتری موجود فراهم شده و در صورت قطعی هریک از این دو شبکه، شبکه ارتباطی دیگر بدون وقفه خدمات تبادل اطلاعاتی مورد نیازاداره تصفیه خانه وستاد شرکت را تامین خواهد کرد.

وی افزود: فاز اول این شبکه در حال حاضر به بهره برداری رسیده و در سال ۱۴۰۰ به طور کامل اجرا و در یکی از مناسبت ها افتتاح و به بهره برداری  کامل خواهد رسید.

کد خبر: ۹۴٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha