۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
پارلمان شهری جایگاهی برای افراد متخصص در کار شهرسازی 
یادداشت اقتصادی؛

پارلمان شهری جایگاهی برای افراد متخصص در کار شهرسازی 

رهبر نیا، عضو جامعه مهندسین شهرساز ایران در یادداشتی ارسالی معتقد است پارلمان شهری باید جایگاه افرادی باشد که متخصص در کار شهر و شهرسازی هستند به خصوص در عرصه شورای شهر که مستقیم با شهر سرو کار دارند.

غلامحسین رهبرنیا؛ بازار: رفتار متقابل شهر و شهروند بسیار مهم است یعنی به همان اندازه که شهروند به شهر متعهد است به همان اندازه هم شهر به شهروند باید خدمت کند. من معتقدم پارلمان شهری باید جایگاه افرادی باشد که متخصص در کار شهر و شهرسازی هستند به خصوص در عرصه شورای شهر که مستقیم با شهر و شهردار سرو کار دارند.

چرا باید شورای شهر تهران محلی از یکسری هنرمند و ورزشکاران معروف باشد در حالیکه تهران پایتخت کشور است و باید در شورای شهر افراد متخصص و کارآمد و دارای برنامه به جهت گسترش و پیشرفت شهر ورود پیدا کنند.

*حاشیه نشینان شهر تهران دارای معضلات بسیار
حاشیه نشینان شهر تهران دارای معضلات بسیاری هستند که فقر و اعتیاد در این حاشیه‌ها بیداد می‌کند و یکی از برنامه‌های اصلی باید ساماندهی حاشیه نشینان شهر تهران باشد. من معتقدم خدمات شهری باید عادلانه و به طور متناسب در اختیار تمام شهروندان قرار گیرد و نباید قسمت خاصی از شهر مورد توجه قرار گیرد.

مدیریت شهر به سمت رفتار متقابل شهر و شهروند، ساماندهی حاشیه نشینی شهری، تلاش برای پایدار نمودن شهر، کاهش ترافیک و آلودگی، شهر دوست دار کودک، شهر شاد و با نشاط باید از جمله برنامه‌های کاندیداها باشد.

*مردم دست به انتخاب هوشمند بزنند
خواسته من از مردم این است که مردم دست به انتخاب هوشمند بزنند تا انشاالله با ورود افراد متخصص و کاربلد هدف های هوشمند هم در شهر اجرایی شود تا در نهایت به شهر هوشمند و شاد دست پیدا کنیم.

*پارلمان شهری تحت تاثیر انتخابات شورای شهر باید با انتخاب هوشمندانه و متفکرانه صورت بگیرد
امروزه متاسفانه لیست بازی در مدیریت کاندیدای شورای شهر زیاد شده است. لیستی از سوی برخی افراد نفوذ دار و انحصاری تهیه می شود که تحت اعتقادات و تفکرات خودشان است و این جفایی در حق دیگر کاندیداها است. توصیه من این است پارلمان شهری تحت تاثیر انتخابات شورای شهر باید با انتخاب هوشمندانه و متفکرانه صورت بگیرد و به فکر خودشان و آینده جوانان و فرزندانشان باشند.

توصیه من این است شهروندان تهرانی باید با تحقیق و تفحص در رزومه کاندیداها لیست خود را انتخاب کنند نه اینکه یک لیستی تحت قدرت بالا بیاید و همان لیست وارد شورای شهر شوند.

مردم موضوع شورای شهر را جدی بگیرند چرا که در آینده خودشان و فرزندانشان تاثیر مستقیم دارد و دست به انتخابی بزنند که افراد صلاحیت دار و با برنامه و متخصص برای شهرشان تصمیم بگیرد.
 

*غلامحسین رهبر نیا، عضو جامعه مهندسین شهرساز ایران

کد خبر: ۹۴٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha