مراقب باگ‌های امنیتی ویندوز و بازی های خطرناک گوشی باشید
حملات گسترده سایبری ادامه دارد

مراقب باگ‌های امنیتی ویندوز و بازی های خطرناک گوشی باشید

ویندوزها باگ های فاش شده ای پیدا کرده اند که به نظر می رسد از چشم متخصصان مایکروسافت دور مانده اند با این همه کارشناسان می گویند در صورت به روزرسانی امنیت سیستم ها حفظ خواهد شد.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: این روزها خبرهای بسیاری در رابطه با باگ های امنیتی، هک سیستم های کاربران، حملات گسترده سایبری و خطرات امنیتی به گوش می رسد. از یک سو ویندوزهای مایکروسافت باگ های بسیاری پیدا کرده اند و از سویی دیگر بازی های موبایلی خطرناک شده اند. بازی ها یا بدافزار شده اند یا به دلیل امنیت پایین ابزار دست هکرها برای حملات سایبری شده اند. کارشناسان معتقدند  سیستم عامل ویندوز هرماه باگ های بسیاری پیدا می کنند و به همین دلیل مایکروسافت از کارشناسان و سیستم های بسیاری برای یافتن باگ ها و رفع آن ها استفاده می کند. بازی های موبایلی نیز امنیت کافی را ندارند، از سویی دیگر بسیاری از بازی های فروشی در کشورمان کرک شده اند و همین امر امکان به روزرسانی آن ها را از میان برده است. از طرفی ممکن است در بازی های کرک شده بدافزار کارگزاری شده باشد.

ویندوزها باید به روزرسانی شوند
جواد دادگر، کارشناس امنیت سایبری به «بازار» گفت: در تمامی نرم افزارها باگ هایی پیدا می شود، به همین منظور شرکت های فناوری سیستم ها و کارشناسانی دارند که باگ ها را پیدا کرده، گزارش داده و رفع می کنند.

او افزود: ویندوزهای مایکروسافت نیز هرماه باگ های زیادی دارند که متخصصان مربوطه آن ها را پیدا کرده و رفع می کنند. برای همین است که مدام تاکیدمی شود که ویندوزها را حتما آپدیت کنید. بسیاری از باگ ها را شرکت های سازنده پیدا می کنند و برخی از آن ها را هکرهای سودجو.

دادگر در ادامه بیان کرد: هرماه مایکروسافت باگ های بسیاری را رفع می کند اما گاهی اوقات این باگ ها توسط افرادی پیدا می شوند که آن ها را گزارش نمی کنند. به طور مثال زمانی که باج افزار واناکرای منتشر شد از آسیب پذیری ویندوز که هنوز فیکس نشده بود استفاده کرد و سیستم های کاربران را هک کرد. زمانی که باگ ویندوز رفع شد نیز کاربرانی که سیستم خود را به روزرسانی نکرده بودند مورد حمله قرار گرفتند. در واقع بیشتر مشکلات از عدم به روزرسانی ویندوزها ایجاد میشود.

مراقب بازی های موبایلی باشید
بسیاری از بازی های موبایلی این روزها بدافزارهستند. یا این که امنیت بسیار ضعیفی دارند و ناخودآگاه تبدیل به ابزاری برای حملات سایبری هکرها تبدیل می شوند.

دادگر در این باره گفت: بازی سازها به اندازه کافی امنیت بازی ها را تامین نمی کنند و مانند نرم افزارها تاکیدی بر امنیت کافی بازی ها ندارند. به همین دلیل نرم افزارها به مراتب امن تر از بازی های موبایلی هستند. از سویی دیگر بازی هایی که هزینه دارند به صورت کرک شده در فضای مجازی منتشر می شوند. به ویژه در ایران که تحریم هستیم و بسیاری از بازی ها را نمی توانیم خریداری کنیم. این امر موجب می شود که بدافزار در نسخه های کرک شده وجود داشته باشد و باگ هایی داشته باشد که مورد استفاده سودجویان قرار بگیرد.

او افزود: در برخی موارد نیز بدافزارها به اسم بازی منتشر می شوند تا برای کاربران جذابیت دانلود داشته باشند. توصیه می شود بازی ها از منابع و بازارهای اندرویدی قابل اعتماد دانلود شوند و از نرم افزارها و بازی های کرک شده استفاده نشود.

یکی از مواردی که کاربران کمتر به آن توجه می کنند لزوم به روزرسانی ویندوزها و سیستم های مورد استفاده است. در صورت این اقدام خطرات کمتری امنیت سیستم هایشان را تهدید می کند.

کد خبر: ۹۴٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha