۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹
توزیع سه هزار و ۵۰۰ اصله بوته گل محمدی و نهال‌های مثمر در قزوین

توزیع سه هزار و ۵۰۰ اصله بوته گل محمدی و نهال‌های مثمر در قزوین

قزوین - مدیر کارگروه اشتغال و اقتصاد قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: سه هزار و ۵۰۰ اصله بوته گل محمدی و نهال‌های مثمر در سه منطقه محروم قزوین به منظور اشتغالزایی و رونق اقتصادی توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری بازار از قزوین به نقل از روابط عمومی سپاه استان، مازیار سلخوری روز شنبه با اعلام این خبر افزود: برای اجرای این طرح ابتدا کلاس‌های آموزشی کاشت و فراوری گل محمدی و همچنین آموزش صحیح بهره برداری از نهال‌های مثمر برای برخی از اهالی دهستان‌های زوارک الموت شرقی، دستجرد الموت غربی و چوقور طارم سفلی با حضور استادان و کارشناسان جهاد کشاورزی برگزار شد و پس از پایان دوره آموزشی، بوته‌های گل محمدی و نهال‌های مثمر به صورت یارانه‌ای خریداری و با نازل‌ترین قیمت تحویل افراد حاضر در دوره شد.

سلخوری بیان کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان با رویش گل محمدی در دهستان‌ها و مناطق محروم استان، زمینه اتصال به بازار فروش این گیاه پرکاربرد را نیز برای روستاییان فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: افراد شرکت کننده در دوره آموزشی قرارگاه، علاوه بر فراگیری صحیح کاشت گیاهان و نهال‌ها به صورت یارانه‌ای و با نازل‌ترین قیمت، گل محمدی و نهال‌های مثمر را دریافت کردند و محصول آنها پس از برداشت به صورت تضمینی خریداری خواهد شد.

قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین در پنج کارگروه تعلیم و تربیت، فرهنگی و اجتماعی و عمران و زیرساخت، اقتصاد و اشتغال و سلامت در دهستان‌های زوارک الموت شرقی با ۳۵ روستا، دستجرد الموت غربی و چوقور طارم سفلی هرکدام با ۱۸ روستا مشغول خدمت رسانی است.

کد خبر: ۹٬۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha