۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
حمایت دقیق و شفاف از کسب و کارهای مجازی با نظارت و قانون‌گذاری
رئیس فراکسیون فضای تولید و کسب و کار مجلس مطرح کرد

حمایت دقیق و شفاف از کسب و کارهای مجازی با نظارت و قانون‌گذاری

خاندوزی، رئیس فراکسیون فضای تولید و کسب و کار اظهار کرد: از آنجا که کسب‌وکارهای اینترنتی توان تبدیل شدن به موتور صادرات کالا و خدمت را دارند، درصورت نیاز، قوانین جدیدی را وضع خواهیم کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید احسان خاندوزی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسب و کارهای مجازی یا اینترنتی از مظاهر نوظهور فعالیت‌های اقتصادی هستند که فرصت ویژه‌ای برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ایجاد کرده‌اند، گفت: هسته اصلی مزیت این فعالیت‌ها کاهش هزینه مبادله در اقتصاد است، همچنین فرصتی برای تولیدکننده است از این جهت که می تواند محصول نهایی خود را در بازارهای گسترده تری عرضه کند (فروش لحظه‌ای فرش روستاهای جنوب کشور در شهر شمالی کشور) و فرصتی برای مصرف کننده به جهت دسترسی آسان تر با قیمت منصفانه و اطلاعات متقارن به شمار می‌آید.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه طی سال های گذشته بستر مناسبی برای رفع موانع این نوع از کسب وکارها و حمایت برای توسعه آن‌ها فراهم نشده به همین جهت هم است که انتقادهای بسیاری نسبت به این کسب و کارها از منظر کاربران وجود دارد.

خاندوزی ادامه داد: تلاشی که ما در "فراکسیون فضای تولید و کسب و کار" انجام خواهیم داد، این است که در وهله اول موانع را شناسایی کنیم و از آنجا که این کسب‌وکارها توان تبدیل شدن به موتور صادرات کالا و خدمت را دارند، درصورت نیاز، قوانین جدیدی را وضع خواهیم کرد که در چهارچوب آن‌ها، به صورت دقیق و شفاف از کسب وکارهای مجازی حمایت به عمل آوریم و انها را نیز مسئول و پاسخگو کنیم.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ابراز کرد: درصورتی که نیازمند ورود قانونگذار و حاکمیت در امر حمایت و مانع زدایی باشد، صدای فعال کسب و کار مجازی را می‌شنویم و نسبت به مشکلات آن اقدام می‌کنیم.

کد خبر: ۹۴٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha