۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
تمام اصناف و پایانه‌های مسافربری کرمان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد
استاندار کرمان:

تمام اصناف و پایانه‌های مسافربری کرمان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

کرمان - استاندار کرمان از تعطیلی تمام اصناف و پایانه‌های مسافربری کرمان تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدجواد فدایی استاندار کرمان امروز ۲۴ اسفند ماه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، اجرای کامل و دقیق مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: در نشست‌های ستاد، ساعت‌ها بحث و بررسی و مشورت روی پیشنهادات صورت می‌گیرد، اما در عمل آنگونه که باید مصوبات اجرایی نمی‌شوند.

وی گفت: مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری باید به شکل کامل و دقیق اجرایی شوند و تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها نهایت همکاری را در این رابطه داشته باشند، کوتاهی‌ها در این زمینه به هیچ وجه قابل تحمل نیست و استانداری و دستگاه قضائی با متخلفان برخورد خواهند داشت.

استاندار کرمان بیان کرد: هیچ یک از دستگاه‌های دولتی، سازمان‌ها، شرکت‌ها، بانک‌ها و شهرداری‌ها نباید محدودیت و یا امتیازی را در خدمات خود به شهروندان تا پایان سال قرار دهند که موجب ازدحام جمعیت در این مکان‌ها شود.

وی تاکید کرد: برای اینکه شهروندان مجبور نباشند به دلیل وجود محدودیت‌ها و یا استفاده از امتیازات خاص در ایام پایانی سال به دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها، شرکت‌ها و شهرداری‌ها مراجعه کنند، هیچ تفاوت خدمتی در ایام پایانی سال جاری و ابتدای سال آینده نباید وجود داشته باشد.

فدایی در خصوص خودروهای با پلاک‌های غیربومی در سطح شهرهای استان کرمان بیان کرد: اکیپ‌های مشترک بسیج و دانشگاه علوم پزشکی در سطح شهرها حضور می‌یابند و در صورتی که خودرو با پلاک استان‌های آلوده مشاهده کردند، ضمن کنترل و دریافت اطلاعات از آنها، نسبت به برخورد لازم از جمله قرنطیه، برگشت و یا انتقال به مراکز درمانی آنها اقدام کنند.

وی اظهار کرد: توزیع مواد ضدعفونی کننده بین داروخانه‌های سراسر استان و شهر کرمان طبق یک ضابطه است و اطلاعات توزیع در اختیار فرمانداران قرار می‌گیرد.

لزوم برخورد قهری با مسافرت‌ها

حمیدرضا رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ویروس کرونا حد و مرزی نمی‌شناسد، تاکید بر عدم مسافرت‌ها داریم و برخورد قهری باید با آن صورت گیرد.

وی بیان داشت: اگر فردی به قصد مسافرت و سیاحت به استان کرمان آمده، باید برگردانده و یا قرنطینه شود و هزینه آن را هم خودشان پرداخت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به گردش ۴۰ خودرو جهت اطلاع‌رسانی و هشدار به شهروندان در سطح استان اشاره و بر تعطیلی اصناف غیرضرور تاکید کرد و گفت: مراکز عرضه میوه در آستانه عید نوروز و حراجی‌ها باید تعطیل شوند.

با مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، پخش هرگونه آگاهی مبنی بر تورهای گردشگری و تخفیف فروشگاهی از صدا و سیمای استان کرمان ممنوع شد.

همچنین با مصوبه امروز ستاد، معادن زیرزمینی زغالسنگ تا حداکثر نیروی ممکن تعطیل می‌شوند و پرداخت بیمه بیکاری به کارگران انجام می‌شود.

به گفته حسینی‌نژاد مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، با کمک دانشگاه علوم پزشکی کرمان و همراهی واحدهای تولیدی و بسیج، تولید ماسک در استان آغاز شده و ۸ هزار ماسک تولیدشده در روز داریم و توزیع می‌شود.

صادقی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان نیز عنوان کرد: مجموعه واحدهای تابعه این نهاد نیز با نظارت دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان کرمان ۵ تا ۷ هزار عدد ماسک را در روز تولید می‌کنند.

تمامی اصناف (به غیر از ۱۲ اتحادیه ارزاق عمومی)، دفاتر پیشخوان و پایانه‌های مسافربری نیز در سطح استان کرمان تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

کد خبر: ۹٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha