۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
ته‌لنجی ساماندهی می‌شود/ فعال‌سازی اقتصاد دریا محور در بوشهر
نامزد انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد

ته‌لنجی ساماندهی می‌شود/ فعال‌سازی اقتصاد دریا محور در بوشهر

بوشهر- نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر لزوم ساماندهی ته‌لنجی گفت: فعال‌سازی اقتصاد دریامحور در بوشهر از اساسی‌ترین برنامه‌های ما است.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم استان بوشهر به ظرفیت‌های پارس جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: استان بوشهر با دارا بودن پارس جنوبی و تولیدات ارزشمند نفت و گاز، جایگاه ارزشمندی در حوزه انرژی خاورمیانه دارد و در واقع تمدنی بزرگ در عسلویه شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه بوشهر پایتخت انرژی ایران اسلامی است افزود: بوشهر با دارا بودن نیروگاه اتمی و پارس جنوبی و پایانه بزرگ صادرات نفتی در واقع پایتخت انرژی ایران اسلامی به شمار می‌رود.

خرید تضمینی خرمای بوشهر
رئیسی با اشاره به حجم بالای تولید خرمای بوشهر نیز گفت: بوشهر از تولیدکنندگان بزرگ خرما در کشور است و باید برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان بوشهر تلاش بیشتری شود و ما برای این مهم نیز برنامه داریم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در این استان با وجود امکانات در دریا و صنایع مستقر و وجود پتروشیمی و صنعت نفت و گاز چرا افراد بیکار داشته باشید و چرا مشکل معیشتی داشته باشید.

وی با تاکید بر اینکه از اقتصاد دریا باید بهره ببریم ابراز داشت: از اشتغال دریایی باید استفاده کنیم و بوشهر نباید بیکار و فقیر داشته باشد.

رئیسی گفت: اقتصاد دریا محور باید فعال‌سازی شود و مسئولان ارشد استان در این زمینه باید اهتمام ورزند.

وی افزود: بیش از ۳ هزار کیلومتر با دریا ارتباط داریم؛ اقتصاد دریا را برای رفع اشتغال باید فعال‌ کنیم؛ البته کارهایی شروع شده و بسیاری از اقدامات نیز جایش خالی است که باید انجام شود.

توزیع پزشک متخصص عادلانه باشد
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به عدالت در درمان اشاره کرد و گفت: مساله مهم مردم استان بوشهر، مساله دسترسی به درمان به‌روز و دسترسی به پزشکان متخصص است.

رئیسی با بیان اینکه توزیع پزشک متخصص باید عادلانه باشد یادآور شد: در حوزه درمان، توزیع امکانات و تجهیزات و حتی توزیع متخصص باید عادلانه باشد.

وی گفت: در حوزه شیلات و کشاورزی در استان باید کار شود و زنجیره ارزش افزوده ایجاد شود تا معیشت مردم تامین شود.

رئیسی بیان کرد: نقش ترانزیتی استان بوشهر با کشورهای خلیج فارس و آسیای مرکزی می‌تواند تحولی اساسی در اقتصاد و تجارت مردم استان ایجاد کند و معیشت را دگرگون کند.

وی افزود: لازم است از کارگران و مهندسان عسلویه بخاطر اینکه در گرمای بوشهر تولید ثروت و تولید قدرت اقتصادی می‌کنند تقدیر کنیم.

ایران قوی بدون اقتصاد قوی شکل نمی‌گیرد
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ایران قوی بدون اقتصاد قوی شکل نمی‌گیرد گفت: استان بوشهر یک استان مولد است و نباید فقیر و بیکار داشته باشد.

رئیسی به مساله ته‌لنجی اشاره کرد و افزود: با مساله کالای قاچاق سازمان یافته باید برخورد شود و کسانی که قاچاق سازمان یافته می‌کنند، بوشهری نیستند و ته‌لنجی ربطی به قاچاق ندارد.

وی با تاکید بر اینکه قاچاق سازمان یافته موجب اختلال در تولید می‌شود خاطر نشان کرد: ته‌لنجی باید ساماندهی شود و مشکلی با آن نداریم و در مبارزه با قاچاق، مصمم هستیم.

رئیسی با دعوت از مردم برای حضور پای صندوق‌های رای اضافه کرد: اگر کسانی به دلیل سرخوردگی قصد ندارند شرکت کنند، بنده خواهش می‌کنم برای تاثیرگذاری در سرنوشت خود مشارکت کنید و سعی می‌کنم اگر رای مردم را بگیرم حتما برای رفع مشکلات شبانه‌روزی کار و تلاش کنم.

کد خبر: ۹۴٬۰۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha