۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
بهره گیری مناسبی از همجواری مازندران با کشورهای حاشیه خزر نشده است
جلیلی:

بهره گیری مناسبی از همجواری مازندران با کشورهای حاشیه خزر نشده است

ساری- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه جهش کشور با کار نمایشی ممکن نیست، گفت: بهره گیری مناسبی از فرصت همجواری مازندران با کشورهای حاشیه خزر نشده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید جلیلی عصر سه شنبه در برنامه های انتخاباتی با اشاره به رتبه برتر مازندران در تولید انواع محصولات کشاورزی اظهار داشت: این استان در تولید چای، توت فرنگی، کشاورزی و باغی توانمندی بالایی دارد.

وی با اشاره به همجواری مازندران با کشورهای همسایه گفت: از این فرصت استفاده حداقلی شده است و اگر صحبت از پیشرفت می کنیم یعنی هیچ فرصتی نباید نادیده گرفته شود.

وی گفت: با برخی از فرصت هایی که مازندران دارد با برنامه ریزی مناسب نباید فقر سبز در آن وجود داشته باشد و می توان بسیاری از شاخص های کشور را ارتقاء داد.

جلیلی یادآور شد: اگر مازندران فرزندان بزرگی در عرصه های مختلف از دفاع مقدس تا دفاع از حرم داشتند، امروز نیز می توانیم این حماسه آفرینی ها را در عرصه های اقتصاد و گردشگری شاهد باشیم.

وی با اظهار اینکه جهش کشور با کار نمایشی صورت نمی گیرد، گفت: موفقیت های کشور مرهون مردان بی ادعایی است که خالصانه پا به عرصه گذاشتند و مردم باید این مردان را بشناسند و دولت باید برنامه پیشرفت و مطالبات را بررسی کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: مزیت های مازندران با برنامه های ارزشمند می تواند به جهش برسد زیرا این استان در تولید ۱۴ محصول کشاورزی رتبه نخست را دارد و باید کشاورز از مزیت های آن بهره برد.

جلیلی یکی از عرصه های مهم و قابل توجه در مازندران را جنگل دانست و گفت: برخی از کشورهای اروپایی دارای شرایط مشابه مازندران از جنگل به عنوان فرصت استفاده کردند و با تشکیل تعاونی های جنگلداری اقتصاد جنگل را شکوفا کنیم.

وی با اظهار اینکه اقتصاد جنگل در جهان شناخته شده است، گفت: برخی از کشورهای اروپایی در سال چندمیلیارد دلار برداشت اقتصادی از جنگل دارند درحالی که وضعیت ما چنین نیست.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: استفاده بهینه و حداکثری از جنگل مستلزم شناخت راهکارهای اساسی است.

کد خبر: ۹۴٬۰۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha