۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
تحویل ۷۲ پنل خورشیدی به خانوارهای عشایری استان همدان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد:

تحویل ۷۲ پنل خورشیدی به خانوارهای عشایری استان همدان

همدان - جمشیدی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از تحویل ۷۲ پنل خورشیدی به خانوارهای عشایری استان همدان خبر داد.

شیرزاد جمشیدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به برنامه‌ریزی در راستای توسعه انرژی‌های نو اظهار کرد: استان همدان در این زمینه جزو ‎سه شرکت توزیع برتر کشور است.

وی افزود: از برنامه‌های اجرایی این شرکت در سال جاری تجهیز عشایر کوچ‌رو استان به پنل‌های خورشیدی قابل حمل است که در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان، ۷۲ پنل خورشیدی به عشایر استان تحویل شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به وجود دو هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر کوچ‌رو در استان همدان عنوان کرد: امسال برنامه تحویل ۵۰۰ پنل خورشیدی قابل حمل برای خانوارهای عشایری در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از تحویل ۷۲ پنل خورشیدی به خانوارهای عشایری استان همدان خبر داد

وی ادامه داد: هزینه هر پنل خورشیدی عشایر معادل ۱۰۰ میلیون ریال است که هر خانواده با پرداخت ۱۰ درصد این مبلغ می‌تواند نسبت به ثبت‌نام و تحویل پنل اقدام کند.

جمشیدی با اشاره به اینکه استان همدان جزو اولین استان‌هایی است که پنل‌های خورشیدی موبایل را تحویل عشایر می‌دهد، عنوان کرد: معادل ۹۰ درصد هزینه اعلام شده برابر با ۹ میلیون تومان از محل بند «ج» تبصره ۶ قانون بودجه عوارض روستایی تأمین می‌شود.

وی با اشاره به مشخصات پنل‌های خورشیدی عشایری گفت: این پنل‌ها قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را دارند و به باتری متصل می‌شود و به همین میزان امکان شارژ موبایل و روشنایی محدود را خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به فعال بودن ۶ نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی و یک نیروگاه یک مگاواتی در استان همدان عنوان کرد: امسال نیز دونیروگاه خورشیدی مقیاس بزرگ در استان همدان در دستور کار است.

وی با بیان اینکه ۵۴ نیروگاه خورشیدی محدود به ظرفیت انشعاب نیز در استان همدان فعال است، گفت: این نیروگاه‌ها در مجموع با ظرفیت یک هزار و ۸۵ کیلووات است که ۴۴ مورد آن مربوط به انشعابات خورشیدی خانگی و ۱۰ مورد مربوط به سایر مصارف است.

۱۰ شرکت در مجموع به ظرفیت ۶۰ مگاوات موفق به دریافت پروانه احداث نیروگاه خورشیدی از سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق (ساتبا) برای سرمایه‌گذاری در استان شده‌اند

جمشیدی عنوان کرد: ۱۰ شرکت در مجموع به ظرفیت ۶۰ مگاوات موفق به دریافت پروانه احداث نیروگاه خورشیدی از سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق (ساتبا) برای سرمایه‌گذاری در استان شده‌اند که در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ قرارداد به مجموع ظرفیت یک هزار و ۶۲۵ کیلووات نیز با مشترکین منعقد شده است، یادآور شد: زاویه تابش مناسب نور خورشید  با ۲۸۰ روز آفتابی در سال، استان همدان را مستعد توسعه انرژی خورشیدی کرده است.

شیرزاد جمشیدی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص برگزاری انتخابات سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: در این راستا کمیته هماهنگی تامین برق مطمئن برای انتخابات تشکیل و تاکنون سه جلسه هماهنگی برگزار شده است.

وی با اشاره به هماهنگی شرکت توزیع نیروی برق با ستاد انتخابات استان افزود: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته سناریوی آماده باش اکیپ‌های عملیاتی برق در ۱۱ واحد اجرایی تهیه و ابلاغ شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: در روز انتخابات ۴۲۳ نفر در قالب ۱۶۳ اکیپ و ۱۷۳ دستگاه خودرو در محل‌های شناسایی شده مستقر شده و آماده ارائه خدمات هستند.

وی با اشاره به آماده‌باش کامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: دو اکیپ خط گرم نیز در این روز آماده‌باش بوده و در صورت ایجاد مشکل بدون قطع برق نسبت به رفع آن اقدام می‌کند.

جمشیدی از تهیه اجناس و کالاهای ضروری مورد نیاز واحدهای اجرایی برای سرویس و تعمیرات شبکه خبر داد و افزود: لیست شعب اخذ رأی نیز تهیه شده و بازدید و سرویس شبکه توزیع برق تغذیه کننده شعب اخذ رأی با حضور همکاران انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در این راستا تصریح کرد: پیگیری نصب ژنراتور در محل‌های حساس به خصوص سالن‌های تجمع آراء،  استفاده از همکاران بسیجی و اکیپ‌های حراست برای کنترل و اماکن اداری شرکت در روز انتخابات و هماهنگی برای حضور مسئولین واحدهای اجرایی و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی نیز از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

کد خبر: ۹۴٬۰۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha