۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
اهمیت کاندیداها به بازار سرمایه قابل ستایش است| لزوم اهمیت دادن به بورس برای تأمین مالی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

اهمیت کاندیداها به بازار سرمایه قابل ستایش است| لزوم اهمیت دادن به بورس برای تأمین مالی

کارشناس بازار سرمایه گفت: کاندیداها به خوبی می‌داند که مسیر توسعه کشور و تأمین مالی شرکت‌ها از این بازار می‌گذرد و امید است در دولت پیش رو نگاه تأمین مالی از سمت بانک به سمت بازار سرمایه حرکت کند.

بازار؛ گروه بورس: در بازار امروز شاخص کل با روند مثبت آغاز به کار کرد اما تا انتهای معاملات روند نزولی به خود گرفت.شاخص هم وزن و شاخص فلزات اساسی که در دقایق ایتدایی امروز رنگ قرمز داشتند، به همین روند ادامه دادند و در دقایق پایانی نیز با ریزش همراه بودند.

حضور رئیسی در تالار بورس تهران نشان از توجه به بازار سرمایه است، وی به خوبی می‌داند که مسیر توسعه کشور و تأمین مالی شرکت‌ها از این بازار می‌گذرد و امید است در دولت پیش رو نگاه تأمین مالی از سمت بانک به سمت بازار سرمایه حرکت کند

امروز، نماگر اصلی بورس ۴۴ واحد ریزش کرد و به یک میلیون و ۱۵۰ هزار و ۱۵۹ واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن، در انتهای معاملات، ۲ هزار و ۹۴۶ واحد ریزش داشت و رقم ۳۷۳ هزار و ۳۷۴ واحد را نشان داد. شاخص فلزات اساسی امروز با ریزش همراه بود و با افت ۱۱۰ واحدی، روی خانه ۹۱۲ هزار و ۷۷۵ واحدی ایستاد. اکثر نماد های فولادی امروز روند منفی داشتند، اما شاهد رشد در نماد های «فولاژ» و «فجر» بودیم.

در گروه محصولات کانی غیرفلزی بیشتر نمادها ریزش داشتند و نماد «کپشیرح» با ریزش حدود ۸ درصدی بیشترین ریزش را در بین نمادهای این گروه داشت. گروه محصولات شیمیایی روز معتدلی را به خود دید و نیمی از نمادهای آن مثبت بودند. اکثر نمادهای گروه خودرو و ساخت قطعات قرمز رنگ بودند و در این بین، فقط ۹ نماد رنگ سبز به خود دیدند. گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نیز شاهد برابری در ریزش‌ها و رشدهای نمادهای خود بود.

امروز، نماد «باران» بیشترین رشد و نماد «سصفها» بیشترین ریزش را داشتند. نماد معدنی «کگل» باز هم بیشترین تاثیر در شاخص را داشت، اما گمانه‌زنی‌های فعالان بازار سرمایه حاکی از آن است که با اعلام خبر حضور ‎سید ابراهیم رئیسی در تالار بورس، حقوقی‌های دولتی عرضه‌های سنگینی را شروع کردند و ‎شاخص افت کرد.

مصطفی عقیلی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار درباره افت امروز شاخص کل اظهار کرد: حضور سید ابراهیم رئیسی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سازمان بورس اوراق بهادار اصلی‌ترین دلیل برای ریزش شاخص کل در دقایق پایانی معاملات بود که عمده دلیل این ریزش هم عرضه توسط سهامداران حقوقی بازار بود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه نگاه به بازار سرمایه متفاوت شده است، افزود: حضور ایشان نشان از توجه به بازار سرمایه است، ایشان به خوبی می‌دانند که مسیر توسعه کشور و تأمین مالی شرکت‌ها از این بازار می‌گذرد و امید است در دولت پیش رو نگاه تأمین مالی از سمت بانک به سمت بازار سرمایه حرکت کند و مشارکت مردم در تأمین مالی شرکت‌ها افزایش یابد. این اهمیت برای بازار سرمایه قابل ستایش است.

عقیلی در ادامه مطرح کرد: البته، این تنها خبر اثرگذار بر بازار نبود و اتفاق دیگری که دیروز افتاد، صحبت‌های رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره دامنه نوسان بود که به گفته وی برای بلندمدت تصمیم گرفته شده است که مکانیزم دامنه نوسان به شکلی تعریف شود که عامل ایجاد صف نشود، دامنه نوسان نباید کامل برداشته شود و بعد از تکمیل مطالعات، یک طرح اساسی برای دامنه نوسان در نظر گرفته خواهد شد که مانند خبرهای قبلی که در مورد دامنه نوسان منتشر شده است، این بار هم ممکن است جو خاصی در بازار برای کوتاه‌مدت به ایجاد شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود تمام ابهام‌هایی که در حال حاضر در بازار سرمایه وجود دارد، به نظر می‌رسد سهام شاخص‌ساز بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری باشند چراکه این سهم‌ها وسیله سرمایه‌گذاری سهامداران حقوقی در بازار هستند و آن‌ها هم حمایت از این سهم‌ها را آغاز کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که بعد از انتخابات، شرایط برای آن‌ها بهتر شود؛ البته، نیم نگاهی هم باید به مذاکرات برجامی داشت که به این ترتیب می‌توان گفت امروز هم بازار متعادل دنبال خواهد شد.

کد خبر: ۹۴٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha