۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
تولید ۱۴.۵ میلیون بشکه میعانات گازی در فاز یکم پارس جنوبی
در یکسال اخیر محقق شد

تولید ۱۴.۵ میلیون بشکه میعانات گازی در فاز یکم پارس جنوبی

بوشهر- مدیرعامل پالایشگاه اول پارس جنوبی از تولید ۱۴.۵ میلیون بشکه میعانات گازی در فاز یکم پارس جنوبی در یکسال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، مهرداد عبدی ظهر سه‌شنبه در بازدید از پالایشگاه فاز یکم پارس جنوبی اظهار داشت: هم‌اکنون در فاز اول پارس جنوبی روزانه ۲۵ میلیون متر مکعب گاز تصفیه شده و فراوری شده توسط خط لوله ۵۶ اینچ وارد شبکه سراسری می‌شود که در تامین گاز سراسری کشور بسیار موثر است.

وی افزود: در سالی که به نام سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" نامگذاری شده است از همه امکانات و توانمندی موجود برای افزایش میزان تولید در پالایشگاه فاز اول پارس جنوبی بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

مدیر پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی به تولیدات گوگرد در پالایشگاه اول پارس جنوبی اشاره و خاطرنشان کرد: H۲S جدا شده در واحد شیرین سازی، به واحدهای بازیافت گوگرد هدایت و روزانه ۲۰۰ تن گوگرد به صورت دانه بندی شده تولید و به انبار مکانیزه گوگرد منتقل و سپس صادر می‌شود.

عبدی تصریح کرد: در سال گذشته و با وجود تحریم‌ها و همچنین با وجود شیوع بیماری کرونا، روند تولید در این پالایشگاه متوقف نشد و در ایام سال شاهد افزایش میزان تولید در این پالایشگاه بودیم.

مدیرعامل پالایشگاه اول پارس جنوبی از تولید ۱۴.۵ میلیون بشکه میعانات گازی در فاز یکم پارس جنوبی خبر داد و یادآور شد: هم اکنون روزانه ۴۰ هزار بشکه میعانات گازی پس از عبور از دو واحد تثبیت میعانات گازی به مخازن ذخیره سازی به منظور صادرات ارسال می‌شود و در یک سال اخیر بیش از ۱۴.۵ میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه فاز اول پارس جنوبی تولید و صادر شده است.

وی به واحدهای پشتیبانی پالایشگاه اول اشاره کرد و افزود: ۴ دستگاه توربین گازی تولید برق هر کدام به ظرفیت ۳۰مگاوات و یک دستگاه ژنراتور دیزلی (اضطراری) به ظرفیت یک مگاوات و همچنین ۳ دیگ بخار هر یک به ظرفیت ۸۰ تن در ساعت و ۲ مخزن سیستم آب آتش نشانی هر یک با ظرفیت ۶۷۸۹ متر مکعب از واحدهای پشتیبانی هستند.

عبدی گفت: همچنین ۴ مخزن ذخیره میعانات گازی با ظرفیت بیش از یک میلیون بشکه و ۳ واحد تصفیه آب هر یک با ظرفیت ۸۰ تن درساعت نیز از دیگر واحدهای پشتیبانی هستند.

کد خبر: ۹۴٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha