۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
تولیدات کشاورزی جوابگوی رشد روزافزون جمعیت نخواهد بود/ تولید ۷ میلیون قطعه ماهی زینتی در کندر
در نشست خبری مطرح شد؛

تولیدات کشاورزی جوابگوی رشد روزافزون جمعیت نخواهد بود/ تولید ۷ میلیون قطعه ماهی زینتی در کندر

کرج- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با اشاره به جوابگو نبودن منابع و تولیدات کشاورزی نسبت به رشد روزافزون جمعیت، اجرای «طرح الگوی کشت» را یکی از راهکارهای این بحران معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار بازار اسماعیل صارمی در نشست خبری که روز سه شنبه ۲۵ خرداد به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، با تاکید بر ضروت حفظ کاربری اراضی کشاورزی برای آیندگان افزود: حفظ کاربری اراضی کشاورزی یک استراتژی است که با حفظ آن می توانیم انتظار افزایش تولید و تامین امنیت غذایی داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با بیان اینکه منابع زیرزمینی و تولید محصولات کشاورزی ما نسبت به رشد افزایش جمعیت با این روند، در آینده جوابگو نخواهد بود، گفت: «طرح الگوی کشت» در سطح کلان یکی از راهکارهای این موضوع خواهد بود. بر اساس این طرح مشخص می شود که چه محصولی را به چه میزان و در کجا (بر اساس اقلیم منطقه و نیاز مردم) باید بکاریم تا به حفظ منابع آب و خاک کمک کند.

صارمی با بیان اینکه «طرح پایش هوشمند اراضی کشاورزی» برای مقابله با تغییر کاربری اراضی به اجرا درآمده است، گفت: در این طرح که توسط سازمان حفاظت از اراضی کشاورزی اجرا می شود، تخلفات تغییر کاربری ظرف سه روز شناسایی و اعلام می شود و بلافاصله جهاد با اخطار مانع ساخت و ساز و تغییر کاربری می شود و طبق قانون با این گونه تخلفات برخورد می شود.

۳۰۰ هکتار از اراضی کرج به سیستم آبیاری نوین مجهز شد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با بیان اینکه در سال گذشته ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده افزود: دولت اعتبارات خوبی در این بخش در نظر گرفته و ۸۵ درصد تسهیلات به کشاورزان پرداخت می کند و اجرای سیستم آبیاری نوین راندمان تولید را تا چهار برابر افزایش می دهد.

صارمی اظهار کرد: شهرستان کرج مساحتی بالغ بر هزار و ۴۱۶ کیلومتر مربع مساحت دارد که دو سوم اراضی کشاورزی این شهرستان در جاده چالوس و ارتفاعات جنوبی البرز قرار دارد و یک سوم مابقی در بخش جنوبی شامل محمدشهر، ماهدشت، گرمدره و همچنین آتشگاه است.

مدیر جهاد کرج افزود: در سال زراعی جاری ۵۸۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت گندم با میانگین برداشت دو هزار و ۹۰۰ تن، ۱۹۰ هکتار به کشت جو آبی،۴۶۳ هکتار به کشت ذرت علوفه ای و  ۱۳۰ هکتار به کشت کلزا تخصیص یافته است.

۷ میلیون قطعه ماهی زینتی در «روستای کندر»خاستگاه ماهیان زینتی تولید شد
صارمی با بیان اینکه شهرستان کرج قطب تولید سبزی و صیفی البرز است، گفت: دو هزار و ۸۴۲ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت این محصولات اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی کرج گفت: سال گذشته توسط بهره برداران کرج دو هزار و ۹۰۰ تن گوشت قرمز و یک هزار و ۸۰۰ تن گوشت مرغ و ۲۵ هزار تن تخم مرغ تولید شده است.

صارمی با بیان اینکه سالانه ۸۰۰ تن ماهی خوراکی در کرج تولید می شود، افزود: حدود هفت میلیون قطعه ماهی زینتی نیز در روستای کندر که خاستگاه ماهیان زینتی است تولید می شود.

وی اظهار کرد: در هفته جهاد کشاورزی هفت طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که برای ۱۱۰ نفر اشتغالزایی داشت.

کد خبر: ۹۴٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha