۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
یزد آماده پذیرش سرمایه گذار در زمینه انرژی است
وزیر نیرو:

یزد آماده پذیرش سرمایه گذار در زمینه انرژی است

یزد- وزیر نیرو با بیان اینکه بستر شیرین سازی آب برای استان یزد فراهم است، از سرمایه گذاران خواستار ورود به این مقوله و سرمایه گذاری در حوزه انرژی این استان شد.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا اردکانیان در مراسم بهره برداری از ۱۵ طرح حوزه آب و برق استان یزد که ظهر سه شنبه در یزد برگزار شد با اعلام اینکه استان یزد در طول تاریخ پیوند نزدیکی با کم‌آب داشته است، گفت: پیش بینی ها برای تأمین آب شرب و صنعت این استان در نظر گرفته شده و در این باره جای نگرانی وجود ندارد.

وزیر نیرو تصمیمات حوزه آب در یزد را تصمیماتی پایدار و اجرایی دانست و اظهار کرد: استان یزد ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری در زمینه آب دارا است و مصوبات دولت در بخش آب استان روشن و مشخص است.

وی گفت: زیرساخت‌های آب و برق برای حضور سرمایه گذاران در استان یزد فراهم است و یزد آماده پذیرش سرمایه گذار در زمینه انرژی است و در بحث شیرین سازی و انتقال آب از خلیج فارس نیز باید در نظر داشت که نباید زمان را از دست داد زیرا بستر شیرین سازی آب برای یزد فراهم است.

اردکانیان مسائل مالی را مانع اجرای پروژه های حوزه آب و فاضلاب دانست و با بیان اینکه علاوه بر آب شرب روستایی تمهیداتی برای فاضلاب روستایی هم در نظر گرفته شده است، گفت: مهمتر از منابع مالی این است که یزد از منابع انسانی، مدیران کارآمد و منابع انرژی لازم برخوردار باشد.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به برنامه‌ بهسازی شبکه برق ۱۰ هزار روستای کشور، از پیگیری و فراهم کردن ۲۰ هزار نیروگاه خورشیدی قابل حمل برای تأمین برق عشایر و کوچ‌نشینان در قالب نیروگاه‌های خورشیدی سیار خبر داد.

کد خبر: ۹۴٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha