۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
متقاضیان مسکن ملی به دلیل اقساط سنگین اقدام به فروش امتیاز خود می‌کنند
عضو کمیسیون عمران مجلس:

متقاضیان مسکن ملی به دلیل اقساط سنگین اقدام به فروش امتیاز خود می‌کنند

طرح اقدام ملی تولید مسکن بنا به اظهار دولت برای اقشار ضعیف جامعه و همچنین کنترل سوداگری در بازار مسکن ارائه شده است اما به دلیل اقساط سنگین، امتیاز آن در بنگاه‌های مسکن خرید و فروش می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری در انتقاد از خرید و فروش مسکن ملی گفـت: متاسفانه بسیاری از متقاضایان مسکن ملی، به دلیل بالا بودن اقساط آن به دنبال فروش حق امتیاز خود هستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقساط مسکن اقدام ملی با نرخ سود ۱۸ درصد برای مردم بسیار سنگین است، اظهار کرد: طرح اقدام ملی تولید مسکن که بنا به اظهار دولت برای اقشار ضعیف جامعه و همچنین کنترل سوداگری در بازار مسکن ارائه شده است به نفع ذی نفعان دیگری است و اقشار ضعیف جامعه امکان بازپرداخت اقساط سنگین آن را ندارند.  

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، تحت هر یک از عناوین حقوقی، غیرمعتبر و ممنوع است و بر اساس مقررات پیگیرد قانونی دارد اما اتحادیه مشاوران املاک عنوان کرده است که خرید و فروش این مساکن آزاد بوده و منع قانونی ندارد و این کار در در بنگاه‌های مسکن در حال انجام است؛ این نا هماهنگی‌ها موجب شده مردم با مشکلات بسیار زیادی مواجه شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ضمن انتقاد از نبود برنامه ریزی و مدیریت واحد درحوزه مسکن ملی اظهار کرد: در شرایطی که مردم با مشکلات متعددی در حوزه مسکن ملی مواجه هستند مسئولان دولتی و حتی رئیس جمهور نیز نسبت به آن پاسخگو نیستند.

کد خبر: ۹۴٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha