۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
سوابق ناظرین کشاورزی پس از ۴ سال لحاظ نشده است
نماینده اسلام‌آبادغرب و دالاهو در مجلس:

سوابق ناظرین کشاورزی پس از ۴ سال لحاظ نشده است

حدود چهار سال پیش وزارت جهادکشاورزی به استان‌ها ابلاغ کرده که سوابق ناظرین را در حکم کارگزینی جهت ارتقا برای آنان لحاظ نمایند، ولی علی‌رغم تهیه مدارک توسط ناظرین، هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی بخشی پور نماینده اسلام‌آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، در خصوص برخی موضوعات مرتبط با بخش کشاورزی، گفت: کشاورزی به عنوان یکی از بسترهای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: کشور ما پتانسیل بالایی از نظر کشاورزی دارد اما درعین حال با چالش‌ها و مشکلاتی مانند کم‌آبی، استفاده کم از تکنولوژی‌های مدرن، کمبود صنایع تبدیلی و عدم فرآوری محصولات، کشاورزی سنتی، عدم استفاده از دانش روز کشاورزی در بسیاری از مناطق روبرو است.

وی با اشاره به بارش‌های کم‌ در سال آبی کنونی، گفت: متأسفانه امسال با چالش بی‌آبی جدی مواجه هستیم؛ این امر باعث شده به کشاورزان خسارت‌ وارد شود و دولت باید تا حد امکان این خسارات را جبران کند.

نماینده اسلام‌آبادغرب و دالاهو، با بیان اینکه توسعه کشاورزی علاوه‌بر بعد اقتصادی از بُعد اجتماعی نیز بسیار مهم است، گفت: رونق در بخش کشاورزی باعث اقبال مردم به سکونت در روستاها و منجر به مهاجرت معکوس و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

بخشی‌پور، تأکید کرد: مجلس و دولت موظف به حمایت بی‌دریغ از بخش کشاورزی و کشاورزان زحمتکش، به عنوان یک قشر مولد و اثرگذار هستند.

وی یکی از موارد اساسی که در بالارفتن دانش کشاورزان و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی مهم است را ناظرین طرح‌های جهاد کشاورزی دانست و گفت: در حال حاضر تعداد زیادی ناظر در سطح کشور با کمترین دریافتی، بیشترین تلاش و فداکاری را برای کشاورزان انجام می‌دهند.

این نماینده مجلس ضمن اشاره به اهمیت خدمات ارائه شده توسط این ناظرین، از اینکه تلاش‌ها و خدمات این افراد تا کنون تأثیری در بهبود شرایط کاری و زندگی آنان نداشته انتقاد کرد.

بخشی‌پور گفت: حدود ۴ سال پیش وزارت جهادکشاورزی به استان‌ها ابلاغ کرده که سوابق ناظرین را در حکم کارگزینی جهت ارتقا برای آنان لحاظ نمایند، ولی علی‌رغم تهیه مدارک توسط ناظرین، هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

بخشی‌پور ضمن بیان اینکه این امر برای ما پذیرفتنی نیست، از پیگیری این موضوع سخن گفت و ابراز امیدواری کرد در این شرایط سخت اقتصادی، جهت رفاه حال این عزیزان، این مشکل برطرف شود.

بخشی پور در پایان اعلام کرد: با توجه به حجم کاری‌ زیاد پرسنل وزارت جهادکشاورزی و سازمان‌های مربوطه و عدم تناسب حقوق دریافتی با زحمات آنان، همسان‌سازی حقوق پرسنل این وزارت‌خانه باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و در جهت ارتقاء سطح زندگی و رفاه آنان تلاش شود.

کد خبر: ۹۳٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha