۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
۵ پروژه بازآفرینی شهری در مریوان اجرا می‌شود
رییس اداره راه و شهرسازی مریوان:

۵ پروژه بازآفرینی شهری در مریوان اجرا می‌شود

سنندج- کهنه پوشی، رییس اداره راه و شهرسازی مریوان از اجرای پنج پروژه بازآفرینی شهری با اعتباری بالغ بر۱۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

زانا کهنه پوشی در گفتگو با خبرنگار بازار بیان کرد: رویکرد اصلی در برنامه های بازآفرینی شهری ارتقای اقتصادی و اجتماعی است که وزارت راه و شهرسازی و به تبع آن این اداره کل نیز در همین راستا با برنامه ای مدون و کارشناسی شده اقدامات متنوعی را در سطح شهرستانهای استان به انجام رسانده و یا در حال انجام دارد.

وی افزود: شهر مریوان نیز از جمله شهرهایی استان است که بعضی از محلات آن به لحاظ برخورداری از خدمات زیربنایی وضعیت بسیار نامناسبی دارد.

رییس اداره راه و شهرسازی مریوان ادامه داد: راه وشهرسازی در مریوان با تعریف پنج پروژه در محلات کمربندی، موسک  و تفینی گام‌های  مناسبی برای ارتقای سطح برخورداری این محلات از خدمات مورد نیاز یک زندگی مناسب شهری برداشته است.

وی ضمن اشاره به مهمترین طرح‌ها و برنامه های در دست اجرا در این شهرستان، یادآور شد: احداث مدرسه ۹ کلاسه برای ارتقای سرانه فضای آموزشی و رفع محرومیت تحصیلی در محله دارسیران، احداث پارک شنه به منظور ارتقای سرانه فضای سبز و توسعه فضای تعامل اجتماعی، پله گذاری معابر شیب دار برای ارتقای کیفیت جابه جایی و ساماندهی سیما و منظر محله و احداث دیوار حائل در محله کمربندی و هم چنین پله گذاری معابر شیب دار و احداث مدرسه ۹ کلاسه در محله موسک از جمله این طرح ها به شمار می رود.

کهنه پوشی با اشاره به آغاز عملیات هدایت فاضلاب تپه موسک، گفت: کار آسفالت شهرک بهاران مریوان  نیز که بیش از ۲۵۰ کوچه و معبر را شامل می شود که عمایت اجرایی آن توسط این اداره آغاز شده است.

وی از صرف ۱۲۰ میلیارد اعتبار برای اجرای پروژه های بازافرینی شهری در مریوان خبرداد و گفت: انتظار می رود که با حمایت‌های مسئولان استان و شهرستان زمینه برای اجرای طرح های بهتری در حوزه بازآفرینی شهری در استان کردستان فراهم شود.

کد خبر: ۹۳٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha