۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
۶۰۰ هزار واحد مسکن اقدام ملی تا سال آینده تکمیل می‌شود
معاون وزارت راه و شهرسازی:

۶۰۰ هزار واحد مسکن اقدام ملی تا سال آینده تکمیل می‌شود

قزوین- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ تلاش می کنیم ۶۰۰ هرار واحد از طرح اقدام ملی مسکن احداث و به متقاضیان واگذار شود.

به گزارش بازار، نعمت الله ترکی  صبح سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی قزوین که با حضور علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری و سیاوش طاهرخانی شهردار قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در بخش حمل و نقل و مسکن که هر بخش فعالیت های گسترده ای دارد  باید بتوانیم با انتخاب مدیران متخصص این ماموریت را بخوبی انجام دهیم.

ترک افزود: استان قزوین در مسیر ۱۴ استان کشور قرار دارد که به پایتخت متصل است و اگر در قزوین خوب برنامه ریزی کنیم نتایج ارزشمندی خواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تامین زیرساخت حمل و نقل در اولویت برنامه های ما قرار دارد.

وی گفت: در بخش حمل و نقل جاده ای در این دولت سه تا ۴ برابر گذشته و در بخش ریلی معادل ۱۵ سال قبل کار شده است.  

ترک بیان کرد: در توسعه آزادراهی و بزرگراهی همه استانها طرح داشته اند و اقدامات قابل توجه است و در بخش حمل و نقل ریلی و جاده ای فعالیت های خوبی داشته ایم و ما موظفیم زیرساختهای توسعه را مهیا کنیم.  

احیای بافت فرسوده روستاها
وی افزود: در بنیاد مسکن دیگر نباید در ساماندهی روستایی مشکلی باشد و احیای بافت فرسوده روستاها در اولویت قرار دارد.

ترک اظهار داشت: در مسکن مهر اولین گام بخش تکمیل واحدها بود که دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت قبل شروع شد که  یک میلیون واحد در این دولت تکمیل شد.

تکمیل۶۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان امسال
وی گفت: در برنامه ریزی انجام شده می بایست۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار واحد در سال هم در بخش اقدام ملی ساخته شود و  ما تلاش می کنیم تا سال ۱۴۰۱ در قالب اقدام ملی ۶۰۰ هزار واحد تکمیل شود.

ترک افزود: در طرح بازآفرینی شهری اقدامات خوبی شروع شده و در قزوین هم برنامه ریزی مطلوبی صورت گرفته و در حاشیه نشینی شهری و ساماندهی شهری هم اولویت بندی لازم انجام شده است.

وی گفت: در معاونت توسعه تلاش کردیم یک ارزیابی دقیقی از وضعیت نیروها داشته باشیم و کانون ارزیابی و انتصابات راه اندازی شده و اطلاعات خوبی از نیروها داریم.  

طرح اقدام ملی مسکن با جدیت در قزوین اجرا شود
علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین نیز در این مراسم گفت: از مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان انتظار داریم در اجرای طرح اقدام ملی مسکن و تسریع در اجرای طرح توسعه امامزاده حسین برنامه ریزی مدونی کند.

وی افزود: در زمان مدیرکل سابق زحمات زیادی کشیده شد و گره های زیادی در استان گشوده شد اما کارهای مهمی هم 
باقیمانده است.

فرخزاد تصریح کرد: از مدیرکل جدید انتظار داریم چون مردم در حوزه راه و شهرسازی، مسکن و بافت فرسوده با مشکلات زیادی مواجهند همیشه درب اتاقشان به روی مردم باز باشد و به امور همکاران توجه بیشتری شود.

وی یادآور شد: از ظرفیت موجود در بخش املاک و زمین های اختصاص داده شده می توان برای خانه دار شدن مردم استفاده کرد و انتظار داریم طرح توسعه امامزاده حسین از کارهای مهم استان با سرعت تکمیل و با هماهنگی با دیگر ارگانها به سرعت بخشی در امور کمک کنند.

بازنگری طرح های جامع در اولویت قرار گیرد
معاون عمرانی استانداری قزوین یادآور شد: یکی از خواسته های شهرهای کوچک بازنگری در طرح های جامع است که در ۱۷ شهر این کار باید در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: هماهنگی خوبی میان دستگاههای خدمات رسان وجود دارد که به تسریع در امور کمک می کند. و این همکاری باید تداوم داشته باشد.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خدمات ابراهیم مبارک قدم مدیر کل سابق، سید علی هاشمی به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان قزوین منصوب شد.

کد خبر: ۹۳٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha