۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
۲ هزار و ۸۷۵ میلیارد برای طرح‌های تامین آب اضطراری کرمان مصوب شد
مدیرکل مدیریت بحران کرمان:

۲ هزار و ۸۷۵ میلیارد برای طرح‌های تامین آب اضطراری کرمان مصوب شد

کرمان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از تصویب ۲ هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح‌های تامین آب اضطراری استان کرمان در جلسه اخیر هیئت وزیران خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، مجید سعیدی با اعلام این خبر عنوان کرد: هیئت وزیران در جلسه اخیر خود به منظور پیشگیری از تنش آبی، تامین و توزیع آب شرب شهری و پروژه‌های تکمیل طرح‌های تامین آب اضطراری مبلغ ۲ هزار و ۸۷۵ ملیارد ریال به استان کرمان اختصاص داد.

وی این اعتبار را از محل اعتبارات مدیریت بحران کشور اعلام کرد و افزود: این مبلغ برای اجرای پروژه‌های مذکور برای ۶۰ شهر شمالی و جنوبی استان مصوب شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان ادامه داد: یک هزار میلیارد ریال از این مبلغ در اختیار شرکت آب منطقه‌ای استان برای کمک به تکمیل آبرسانی به شهرهای شمالی استان کرمان قرار می‌گیرد.

سعیدی اضافه کرد: یک هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال این مبلغ هم در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان جهت حفر، تجهیز و احیای چاه آب، خطوط انتقال، افزایش ظرفیت تامین آب، احداث و تکمیل مخازن ذخیره آب شهرها و اجرای خطوط انتقال آب بین شهری قرار داده می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان اظهار داشت: شرکت‌های آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای استان باید از طریق وزارت نیرو پیگیری اعتبارات یاد شده را داشته باشند و بلافاصله عملیات اجرایی را به صورت اضطراری آغاز کنند.

سعیدی همچنین از تصویب هیات وزیران برای مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال به صورت هزینه‌ای برای آبرسانی عشایری و روستایی در سطح کشور خبر داد و گفت: این اعتبار در اختیار شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و سازمان امور عشایری قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب و ادارات کل امور عشایر شمال و جنوب استان مکلف هستند از طریق دستگاه‌های متبوع پیگیر اخذ سهم استان کرمان باشند و نتیجه را به استانداری اعلام کنند.

کد خبر: ۹۳٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha