ساخت انبارهای هوشمندانه و ایمن تر با هوش مصنوعی و  «LiFi»

ساخت انبارهای هوشمندانه و ایمن تر با هوش مصنوعی و «LiFi»

در حالی که فناوری های نوین در صنایع مختلف به کار می روند اما یکی از این موارد انبارهای هوشمند هستند که با کاربرد فناوریهای پیسرفته می توانند به صورتی بهینه مورد استفاده قرار گیرند.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: « بی بی ان تایمز» در گزارشی به بررسی کاربرد هوش مصنوعی و لای فای در انبارهای هوشمند پرداخته است که در ادامه میتوانید بخوانید:

استفاده از هوش مصنوعی و لای فای LiFi ) Light Fidelity، یک فناوری ارتباطی بی‌سیم دوسویه پرسرعت) در مدیریت انبار سرعت ، دقت و امنیت مورد نیاز صنعت تدارکات و زنجیره های تأمین را در سراسر جهان فراهم می کند.

صرف نظر از اینکه زمان تغییر کند ، چند صنعت که امروز در حال رونق هستند همچنان در آینده باقی خواهند ماند ، مانند صنایع غذایی و کشاورزی ، نساجی و مد ، مراقبت های بهداشتی و دارویی ، کالاهای مصرفی سریع و فناوری اطلاعات. گرچه ممکن است نیاز به این صنایع در آینده مشهود باشد ، چند صنعت دیگر نیز وجود دارند که زیربنای این صنایع هستند اما درباره آنها زیاد صحبت نمی شود. به عنوان مثال ، برای حمایت از همه این صنایع ، احتیاج به ایجاد و بهره برداری از زنجیره های تأمین جهانی وجود خواهد داشت. این زنجیره های تامین به یک شبکه انبارهای هوشمند و کاملاً متصل نیاز دارند. انبارها اگرچه همان هدفی را دارند که امروز انجام می دهند ، اما باید برای تأمین نیازهای آینده سازگار شوند. این نیازها اساساً در استفاده بهینه از فضا ، انتخاب دقیق سفارش و افزایش قابلیت اطمینان و امنیت خلاصه می شود. و همه این ویژگی ها را می توان با استفاده از فن آوری های پیشرفته مانند هوش مصنوعی و LiFi در مدیریت انبار بدست آورد.

نقش هوش مصنوعی و لای فای در مدیریت انبار
اگرچه ممکن است از تأثیر بالقوه هوش مصنوعی در تدارکات کاملاً آگاه باشیم ، اما ممکن است ارزیابی تأثیر LiFi در مدیریت انبار دشوار باشد. فناوری LiFi و موارد استفاده از آن که موجودی نسبتاً ناشناخته در دنیای فناوری است ، تا حد زیادی کشف نشده باقی مانده است.

برخلاف انبوه فناوری های پردازش داده که در سال های اخیر مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ظهور کرده ، LiFi یک فناوری ارتباطات یا انتقال داده است. برای رمزگذاری و انتقال داده ها از طیف نور مرئی (برخلاف طیف فرکانس رادیویی که توسط همه سیستم های ارتباطی بی سیم موجود در حال حاضر استفاده می شود) استفاده می کند. درست مانند انتقال اطلاعات با تعدیل امواج فرکانس رادیویی در حالت های ارتباطی منظم ، LiFi به مدولاسیون در شدت نور مرئی تولید شده توسط دیودهای ساطع کننده نور (LED) متکی است.

از آنجا که به طیف نور مرئی متکی است، LiFi قادر است پهنای باند و سرعت انتقال داده را افزایش دهد. بنابراین می تواند در انبارهای خودکار برای ارتباط بین عناصر مختلف استفاده شود. بخش بیشتری از عملیات انبار توسط ربات ها در آینده انجام می شود. این ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند از فناوری LiFi برای برقراری ارتباط و هماهنگی بین یکپارچه از یکدیگر استفاده کنند. سرعت انتقال بالا و تداخل کم سیگنال های نور مرئی اطمینان حاصل می کند که ربات های انبار با یکدیگر همگام می شوند و عملکرد دقیق برای کارایی و قابلیت اطمینان دارند. LiFi همچنین از امنیت بالایی برخوردار است و کمتر در معرض هک و سایر انواع حملات سایبری و آسیب پذیری ها است. بنابراین ، می تواند اثبات شود که یک روش ارتباطی بسیار قوی برای عملیات انبار است.

استفاده از LiFi در مدیریت انبار هنگامی افزایش می یابد که موارد استفاده بیشتر در نتیجه افزایش علاقه و ادامه نوآوری توسط مشاغل ظاهر شود. و تا زمانی که این فناوری به بلوغ برسد، می توانیم انتظار داشته باشیم که انبارها کاملاً تحت هدایت هوش مصنوعی و LiFi کار کنند و  از حداقل  نیروی انسانی برخوردار باشند.

کد خبر: ۹۳٬۸۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha