۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
گزارش عملکرد سازمان اموال تملیکی در سال ۹۹

گزارش عملکرد سازمان اموال تملیکی در سال ۹۹

برای نخستین بار از زمان تاسیس تاکنون در راستای شفافیت و دسترسی عموم جامعه گزارش عملکرد سال ۹۹ سازمان اموال تملیکی منتشر شد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، ‌برای نخستین بار در سطح سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، به منظور شفاف‌سازی و دسترسی آزاد به اطلاعات، این سازمان اقدام به انتشار گزارش عملکرد سال ۱۳۹۹ و تبیین شاخص‌های مهم آن کرد.

طبق این گزارش در سال ۹۹، بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال اموال منقول و غیرمنقول به فروش رسید که نسبت به سال قبل آن ۹۷ درصد افزایش داشته است. در این بخش، فروش اموال منقول نسبت به سال ۹۸ بالغ بر ۳۳۰ درصد رشد داشت.

سال گذشته بالغ بر ۵۰ هزار پرونده در بخش های قاچاق، متروکه، قضایی، ضبطی، اموال منقول و غیرمنقول تشکیل شد که بیش از ۵۲ هزار پرونده نیز در همین مدت تعیین تکلیف شد که بخشی از آن مربوط به پرونده های رسوبی سال های قبل بوده است.

همچنین در راستای صیانت از سلامت جامعه، محیط زیست و فضای فرهنگی کشور، این سازمان در سال ۹۹ اقدام به انهدام کالاهای غیراستاندارد، ‌غیربهداشتی ‌و ضدفرهنگی‌ به ارزشی بالغ بر ۲۵۱ میلیارد تومان کرده که نسبت به سال قبل آن ۹۹ درصد رشد داشته است.

در راستای رفع موانع تولید نیز گزارشی مبنی بر اعاده اظهار نامه کالاهای متروکه به گمرک به ارزشی بالغ بر ۱۴ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال ثبت شده که نسبت به سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۱۲۴ درصد افزایش یافت.

با توجه به این که استرداد رایگان پرونده‌ها هزینه زیادی به سازمان تحمیل می‌کند و چگونگی جبران آن در قانون پیش‌بینی نشده، این قبیل کالاها در سال ۱۳۹۹ به ارزش ۲۵ هزار میلیارد ریال بوده و بیش از ۸۸ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ رشد داشته است. در نهایت این سازمان با عملکرد مطلوب خود در سال ۹۹ توانست سودده ظاهر شود و بخشی از زیان انباشته سال‌های گذشته را نیز جبران نماید.

کد خبر: ۹۳٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha