۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵
اقدامات اقتصادی دولت حتی رضایت نسبی مردم را در پی نداشت| سیستم توزیع مایحتاج مردم، بیمار است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

اقدامات اقتصادی دولت حتی رضایت نسبی مردم را در پی نداشت| سیستم توزیع مایحتاج مردم، بیمار است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:متاسفانه ما در چهارسال گذشته نتوانستیم شرایط اقتصادی خوبی را در کشور داشته باشیم.

غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود از شرایط اقتصادی چهار سال گذشته گفت: متاسفانه ما در چهارسال گذشته نتوانستیم شرایط اقتصادی خوبی را در کشور داشته باشیم.

وی تصریح کرد: این مسئله را از هر فردی که در کوچه بازار و یا فردی که یک بار گذرش به خرید مرغ و تخم مرغ و یا سایر کالاها افتاده بپرسید پاسخ این سوال را به خوبی خواهد داد.

سفره مردم را معتبر تر از آمارهای مدیران می‌دانم
مرحبا تاکید کرد: واقعیت این است که بین آنچیزی که مدیران در آمارها اشاره می‌کنند، با آن چیزی که به سفره مردم می‌رسد تفاوت بسیار زیادی وجود دارد و بنده هم معیار سفره مردم را معتبر تر از آمارهای مدیران می‌دانم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد ما در چهارسال گذشته دل به بیرون از مرزها دوخته بود، بیان داشت: از این رو به توانمندی داخلی کمتر توجه شد و به همین دلیل وقتی دیوانه‌ای همچون ترامپ در آنطرف دنیا پیدا شد، فشارهای حداکثری به مردم افزایش پیدا کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه هیچ اقتصادی بسته نیست و اقتصاد با بیرون از مرزها هم کار دارد،تاکید کرد: با این حال بنده معتقدم که اقتصاد کشور نباید وابسته باشد چراکه ما در کشور ظرفیت‌ها و امکاناتی داریم که درصورت فعال کردن آنها قطعا می‌توانیم بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کنیم.

نهاده‌های دامی که به گمرکات ما می‌رسند به خاطر برخی موضوعات اعم از تعهدات ارزی و یا صدور دستور العمل های پی در پی بانک مرکزی، در گمرکات می‌مانند و فاسد می‌شوند و نهایتا این نهاده ها دست مرغ داران نمی رسند

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه دشمنان مشکلات داخلی ما را مورد رصد قرار می‌دهند، بیان داشت: به هر میزان که دشمنان ببینند که ما به خارج از کشور وابسته شدیم به همان میزان از این ابزار بیشتر استفاده خواهند کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما اگر می‌توانستیم در گذشته از امکانات داخل کشور بهتر استفاده کنیم قطعا فشارهای خارجی علیه ما کمتر می‌شد، اظهارداشت: این در حالی است که این اتفاق در اقتصاد ما رخ نداد و حتی ما آن کالاهایی که از خارج به کشور وارد می‌شد را نیز درست استفاده نکردیم به عنوان مثال نهادهای دامی که به گمرکات ما می‌رسند به خاطر برخی موضوعات اعم از تعهدات ارزی و یا صدور دستور العمل های پی در پی بانک مرکزی، در گمرکات می‌مانند و فاسد می‌شوند و نهایتا این نهاده ها دست مرغ داران نمی رسند.

مرحبا با طرح این پرسش که مگر می‌شود ما برخی از فرآیندهای اقتصادی را به درستی پیش‌بینی نکنیم، بیان داشت:به عنوان مثال مگر می‌شود ما پیش‌بینی نکنیم که مقدار جوجه‌ریزی ما تا ماه آینده به چه میزان خواهد بود؟ لذا ما اگر یک تیم منسجم و درستی داشتیم مگر می شود این تیم برآورد نکند که وضعیت بازار روغن در یک ماه آینده به چه نحوی خواهد بود. متاسفانه ما صبر می‌کنیم تا بحران یقه ما را بگیرد و به زمین بزند و بعد دنبال راه حل آن می گردیم و وقتی آن موضوع را مقداری حل کردیم می‌آییم و شعار فاتحانه می‌دهیم که موضع را حل کردیم؛ نه خیر موفقیت ما زمانی است که اصلا ما اجازه ندهیم بحران در کشور شکل بگیرد.

متاسفانه ما صبر می‌کنیم تا بحران یقه ما را بگیرد و به زمین بزند و بعد دنبال راه حل آن می گردیم و وقتی آن موضوع را مقداری حل کردیم می‌آییم و شعار فاتحانه می‌دهیم که موضع را حل کردیم؛ نه خیر موفقیت ما زمانی است که اصلا ما اجازه ندهیم بحران در کشور شکل بگیرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه البته دولت در کشور کارهایی را انجام داده است،گفت: با این حال خروجی همه این اقدامات رضایت حتی نسبی مردم را در پی نداشته است.

سیستم توزیع مایحتاج مردم بیمار است
وی با بیان اینکه مردم از این مسئله ناراضی هستند که معیشتسان دچار تنگنا و سختی شده است،اظهار داشت: متاسفانه سیستم توزیع مایحتاج مردم بیمار است لذا اگر این سیستم می‌توانست تنظیم گر خوبی باشد دیگر آن پیاز کار بیشتر از حدش پیاز تولید نمی‌کرد و اگر هم تولید می‌کرد بر روی دستش نمی‌ماند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بنده نه به عنوان اقتصاددان به عنوان یک مصرف کننده ساده نمره مناسبی پیرو مدیریت بازار به دولت نمی دهم.

کد خبر: ۹۳٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha